Recordgroei in source-tagging voor Tyco’s Sensormatic
Tyco Retail Solutions heeft voor het vierde jaar op een rij een winstgroei weten te realiseren met het Sensormatic-programma voor source-tagging.
De hoogste omzet uit source-tagging in de geschiedenis van het bedrijf ontstond zowel uit een toename in het aanbrengen van EAS-labels op artikelen voor elektronische artikelbewaking, als uit het hergebruik van de zogenaamde hardtags.
Tegenwoordig wordt meer dan de helft van Tyco’s Sensormatic-labels direct aangebracht door productfabrikanten of verpakkingsbedrijven. Retailers kunnen hierdoor sneller de artikelen op de winkelvloer presenteren en hun medewerkers klantgerichter inzetten. Tot nu toe beschermt Tyco wereldwijd met source-tagging ruim 50 miljard consumentenproducten, 4 miljard computeraccessoires en andere elektronische artikelen en 2 miljard gereedschappen, hardware, bouwartikelen en huis- en tuinproducten. Op het gebied van gezondheids- en schoonheidsproducten zijn ruim 1 miljard beveiligingslabels ingezet.
Tyco heeft daarnaast source-tagging met EAS-labels voor kleding en textielartikelen geïntroduceerd. Deze labels worden ook tijdens de productie in de kleding bevestigd. Tyco startte met Visible Source Tags, ofwel zichtbare bronetiketten, die op kleding werden bevestigd en daarna door de hele supply chain werden hergebruikt. Intussen is deze variant vervangen door de nieuwste Dual Technology Akoestisch-Magnetische (AM) EAS- en RFID-tags. Hiermee kunnen retailers niet alleen winkeldiefstal onder controle houden, maar verkrijgen ze dankzij RIFD ook waardevol inzicht op artikelniveau. De populariteit van RFID-hardtags neemt toe op kleding. Tyco voorziet jaarlijks meer dan 1 miljard kledingstukken al tijdens de productie van tags. Zes miljoen kledingstukken worden voorzien van source-tagging voor ruim 10.000 modewinkels wereldwijd in 70 landen.