Risco Cloud moderniseert installatiebedrijven totaal

RISCO presenteert de nieuwe Installateur Admin Cloud. Volgens de fabrikant is dit de ultieme toolbox, die het installatiebedrijf transformeert tot een dienstverlener met maandelijkse vaste inkomsten, een hogere winst en snellere groei.

Volgens RISCO kunnen installateurs via de Installateur Admin Cloud hun bedrijf beheren vanuit de auto of thuis via een laptop of smartphone. Tot de mogelijkheden behoren onder andere het registreren van installaties en panelen, het beheer hiervan, het configureren van IP-camera’s en andere slimme apparaten, het toewijzen van taken aan medewerkers en het updaten van gebruikers. Onder dat laatste valt bijvoorbeeld het toe- of afwijzen van de mogelijkheid om de iRISCO-app te gebruiken. Via de cloud kan ook met de eigenaar van een systeem worden gecommuniceerd.

Bedrijfsbeheer
Naast het beheren van installaties biedt de Installateur Admin Cloud ook de mogelijkheid om het eigen bedrijf te beheren. Dat geldt voor de processen en de werknemers, waarbij op afstand hiërarchische niveaus en machtigingen zijn toe te kennen, groepen en categorieën. Monteurs kunnen worden toegewezen aan installaties of juist worden geblokkeerd. Ook alle informatie over klanten is te beheren. Contactpersonen, contracten, onderhoudsschema’s en andere relevante documenten worden in de cloud opgeslagen en zijn op elk moment te raadplegen. Verder kan de installateur vooraf serviceroutes plannen, nagaan of in een te bezoeken regio nog andere klanten moeten worden bezocht en of mogelijk service op afstand kan worden verleend.

Marketing
De nieuwe Cloud van RISCO biedt ook nog de mogelijkheden om de relatie en communicatie met eindgebruikers automatisch te beheren. Een ingebouwd mechanisme maakt het mogelijk om de automatische distributie van berichten, uitnodigingen, service-updates en marketingmateriaal vooraf te configureren. Door gebruik te maken van de gepersonaliseerde hulpmiddelen, kan de installateur de FreeContro-app van zijn klanten aanpassen om de merkidentiteit en naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten. Van klanten kunnen de behoeftes en koopgewoontes worden bijgehouden, om het aanbod beter af te kunnen stemmen op de vraag vanuit de markt. Dit alles gebeurt vanuit één nieuw ontworpen interface met een volgens RISCO intuïtieve gebruikerservaring.

Deel dit artikel via: