Secusoft-planningssoftware met flink aantal functies uitgebreid
Sinds kort ondersteunt de planningssoftware Secusoft ook NFC-tags. Dit zijn kleine chips in de vorm van een sticker, tie wrap of waterdicht rondje met een schroefgat. Met de smartphone is zo’n chip te programmeren en te koppelen aan Secusoft. Daarnaast is nog een groot aantal andere verbeteringen doorgevoerd.
Met de NFC-tags kan de beveiliger verschillende zaken registreren, zoals aanvang dienst, einde dienst en controlepunt bij surveillance. Dure prikklokken zijn hierdoor niet langer nodig. De NFC-moduul zal samen met gebruikers verder worden doorontwikkeld, belooft Secusoft.
Een andere noviteit is dat nu niet langer standaard alle opdrachtgevers worden getoond als een medewerker een alarmbon of dienstrapport toevoegt. Als bijvoorbeeld met inhuurpartijen wordt gewerkt kunnen beperkte rechten worden ingesteld. De beveiliger ziet dan enkele of alle opdrachtgevers, afhankelijk van de instelling.
Donker thema
Speciaal voor de mensen die ’s nachts met Secusoft werken is een donker thema gemaakt. Zodra de gebruiker ingelogd is kan deze bij ‘Mijn account wijzigen’ het donkere thema activeren. De hele look verandert naar donker, waardoor het waarnemingsvermogen in de nacht niet meer verstoord wordt door fel licht van het beeldscherm.
Sinds een aantal weken worden er automatisch herinneringen gemaild voor de verjaardagen van medewerkers. Eén dag van tevoren en op de dag zelf ontvangt de manager hiervan een mailtje, als tenminste de geboortedatum van de medewerker is ingevuld.
Classificaties
Met de moduul classificaties is eenvoudig een selectie medewerkers te tonen die bijvoorbeeld VCA of BHV hebben, of die ingewerkt zijn op een object of voldoen aan bepaalde kwaliteiten. Bij medewerkers, opdrachtgevers en opdrachten zijn diverse handige koppelingen gekomen. Zo kan de software nu op basis van de postcode en het huisnummer automatisch het hele adres invullen. Dit voorkomt fouten bij het intypen van het adres, wat soms voor gekke problemen kan zorgen in de kilometerberekening van het rooster.
Ook zijn aan de hand van een KvK-nummer automatisch de bedrijfsgegevens en adresgegevens in te laden. BTW nummers van klanten kunnen worden gecontroleerd dankzij de nieuwe koppeling met de Europese Commissie.
Nieuwe velden en gebruiksvriendelijkheid
Hier en daar zijn er nieuwe velden bijgekomen. Bijvoorbeeld bij de opdrachtgevers zijn er velden voor KvK, BTW, factuuradres, debiteurnummer, IBAN. Bovendien is de volgorde van de WA’s nu zelf aan te passen. Door de hele software heen zijn tientallen kleine punten aangepast die ervoor zorgen dat de gebruiker minder op de muis hoeft te klikken. Het menu aan de linkerkant is inklapbaar gemaakt zodat meer is te zien als met een klein scherm wordt gewerkt. In het overzicht van medewerkers is het nu mogelijk om iemand op afstand uit te loggen.
Meer informatie is te vinden op de website.