Beveiliging nieuws

Onze partners

Seagate

CDVI

2N

SmartSD

Lobeco

Eagle Eye Networks

ASIS

MPL

Connect Security

20face

Secusoft

Oribi ID Solutions

DZ Technologies

Kiwa

RoSecure

PG Security Systems

Dahua

Avigilon Alta

JMB Groep

VEB

Crown Security Services

Trigion

Regio Control Veldt

Alphatronics

Gold-IP

ARAS

Seris

Multiwacht

Advancis

Nimo Drone Security

SOBA

Dero Security Products

VideoGuard

Bydemes

CardAccess

Sequrix

Centurion

Alarm Meldnet

VAIBS

CSL

ASSA ABLOY

Ajax Systems

Unii

OSEC

Eizo

Traka ASSA ABLOY

Top Security

Milestone

SMC Alarmcentrale

Paraat

Service Centrale Nederland

BHVcertificaat.online

IDIS

VBN

EAL

Securitas

SmartCell

Optex

HD Security

Add Secure

Explicate

Hikvision

NetworxConnect

Akuvox

Hanwha Vision Europe

G4S

Genetec

Uniview

Nimo Dog Security

i-Pro

De Beveiligingsjurist

NIBHV

Masset Solutions

ADI

VVNL

Brivo

Nenova

GFT

Koninklijke Oosterberg

HID

Bosch Security Systems

Paxton

‘Stil alarm’ voor NS-reizigers al 232 keer gebruikt

26 mei 2020
Redactie
06:19

De door NS geboden mogelijkheid om via WhatsApp ‘stil alarm’ te slaan is sinds de invoering op 30 april al 232 keer gebruikt, meldt De Telegraaf. Volgens de krant bijzonder, omdat relatief weinig ruchtbaarheid is gegeven aan de nieuwe dienstverlening en nog geen tiende deel van het normale aantal reizigers de trein pakt.

Volgens de NS is vanwege de coronamaatregelen het persoonlijk contact met bijvoorbeeld de hoofdconducteur minder vanzelfsprekend geworden. Om reizigers toch op een makkelijke manier in staat te stellen het personeel te waarschuwen, kan via 0613181318 een WhatsApp of sms worden gestuurd met daarin informatie over de betreffende trein en de geconstateerde situatie. Het bericht gaat rechtstreeks naar de meldkamer. Na enkele succesvolle regionale proeven, is deze dienstverlening op 30 april landelijk ingevoerd.

Maatwerk
In de meldkamer wordt per situatie bekeken welke opvolging nodig is. Soms is het al voldoende als een reiziger zich gehoord voelt. Als het gaat om een melding waarbij directe ondersteuning gewenst is, zal assistentie ingeroepen worden van een flexibel Veiligheid & Service-team of de politie. In andere situaties kan contact gelegd worden met de conducteur. De conducteur kan dan bijvoorbeeld besluiten om de overlastgevers aan te spreken of om assistentie in te roepen van Veiligheid & Service op het eerstvolgende station. Tot nu toe had 10 procent van de meldingen betrekking op reizigers die de coronamaatregelen aan hun laars lapten. Elke melding is en blijft maatwerk, aldus NS. De dienstverlening is niet bedoeld voor noodgevallen, zoals brand of geweld. Bij ernstige situaties luidt het advies om direct 112 te bellen.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

Seagate

Videoguard

MPL

Wordt een partner