Veiligheidsbranche start keurmerkcampagne
Deze week start de Nederlandse Veiligheidsbranche een nieuwe campagne om haar keurmerken onder de aandacht brengen: een keurmerk van de Nederlandse Veiligheidsbranche, wel zo veilig.
De campagne wil opdrachtgevers bewust maken dat het inhuren van een beveiligingsbedrijf met een keurmerk, een keuze is voor kwaliteit, betrouwbaarheid en integriteit van de dienstverlening van beveiligingsbedrijven. De keurmerkcampagne ‘Een keurmerk van de Nederlandse Veiligheidsbranche, wel zo veilig’. loopt gedurende de maanden mei en juni 2013 met radiocommercials op BNR en Radio 1. Later zullen ook advertenties in vakbladen, online advertenties en social media worden ingezet.
Laetitia Griffith, voorzitter van de Nederlandse Veiligheidsbranche, laat weten dat een keurmerk van de Veiligheidsbranche het voor opdrachtgevers direct zichtbaar maakt welk beveiligingsbedrijf haar dienstverlening serieus neemt. Onze afspraak: Als u nou op dit keurmerk let, letten wij op de rest.
Een keurmerk van de Veiligheidsbranche geeft invulling aan zelfregulering in de beveiligingssector, aldus Griffith. Met een keurmerk van de Veiligheidsbranche kan een beveiligingsbedrijf laten zien dat hij die professionele partner is die de opdrachtgevers een stap verder kan brengen bij het oplossen van zijn veiligheidsvraagstukken. Keurmerkhouders worden jaarlijks getoetst door een onafhankelijke certificatie instelling, zowel op kantoor als op de locaties waar de beveiligingswerkzaamheden worden uitgevoerd. Het keurmerk is goed voor de reputatie van zowel de opdrachtgever als de beveiligingsbedrijven. Het schept duidelijkheid en vertrouwen.