Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

HID

Hikvision

LUGN

IDIS

Milestone

ASIS

Eizo

Seris

ADI

CDVI

2N

Paxton

Hanwha Vision Europe

Top Security

Network Optix

HD Security

VBN

VVNL

ASSA ABLOY

Masset

Oribi ID Solutions

VAIBS

Bosch Security Systems

VGN Group

Intrasec

Uniview

Paraat

Alphatronics

Brivo

SmartSD

Alarm Meldnet

SMC Alarmcentrale

CSL

MOBOTIX

Multiwacht

Eagle Eye Networks

Service Centrale Nederland

Nenova

Add Secure

Seagate

VideoGuard

i-Pro

Securitas

Dero Security Products

Sequrix

EAL

Traka ASSA ABLOY

Crown Security Services

Connect Security

SmartCell

Kidde Commercial

Bydemes

ARAS

Akuvox

Distri Company

MPL

OSEC

VisionPlatform.ai

Lobeco

Secusoft

Synguard

VEB

Aritech

Ajax Systems

BHVcertificaat.online

Advancis

Unii

Trigion

Optex

G4S

SOBA

Regio Control Veldt

Centurion

Genetec

Paralax

NIBHV

Teletek

Gold-IP

Verkoop beveiligingsproducten voor huishoudens groeit flink

22 juni 2023
Redactie
12:26

Van de Nederlandse huishoudens is 28 procent in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur. Slimme deurbellen zijn daarbij het populairst. Ruim 1,2 miljoen huishoudens (15%) hebben er een. Dat berekende marktonderzoekbureau Multiscope. Uit de Smart Home Monitor blijkt bovendien dat Nederlanders voor 227 miljoen euro aan beveiligingssystemen besteden.

De zevende Smart Home Monitor is gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder bijna 5.000 Nederlanders. Volgens Multiscope heeft nu bijna drie op de tien (28%) huishoudens slimme beveiligingsapparatuur. Dat komt neer op 2,3 miljoen huishoudens. Hiermee is het bezit met 2%-punt gestegen ten opzichte van 2022. De meeste huishoudens hebben een slimme deurbel (15%). Omgerekend zijn dit 1,2 miljoen huishoudens. De bewakingscamera volgt met 14 procent. Het bezit van rook- en CO-melders is het sterkst gestegen (4%-punt).

Maximale groeipotentie 840.000 huishoudens
Consumenten hebben volgens Multiscope in totaal 779 miljoen euro besteed aan slimme beveiliging en veiligheid. Vorig jaar was dit nog 734 miljoen euro. De totale bestedingen groeiden daarmee met 6 procent. In totaal wordt het meest uitgegeven aan beveiligingssystemen (227 miljoen euro) en bewakingscamera’s (202 miljoen euro).
Bijna één op de vijf huishoudens is van plan om binnen een jaar slimme producten voor beveiliging en veiligheid te kopen (17%). Hiervan zegt 4 procent zeker beveiligingsapparatuur aan te schaffen en 13 procent waarschijnlijk. Dat zijn in totaal 1,3 miljoen huishoudens. Van deze groep heeft 63 procent nog geen slimme beveiligingsapparatuur. De maximale groeipotentie van nieuwe gebruikers is daarmee 840.000 huishoudens.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Distri Company

Artitech Kidde Commercial

Suricat

Boon Edam

Videoguard

SequriX

Seagate

Wordt een partner