Vertraging Franse beveiliging van HSL
De treinen van de hogesnelheidslijn (HSL) gaan waarschijnlijk niet in april 2007 rijden, zoals de bedoeling is, maar pas een half jaar later. Dat komt door de Franse spoorwegen.
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF dreigt het inbouwen van het nieuwe beveiligingssysteem niet op tijd af te krijgen.
Minister Peijs van Verkeer heeft de Fransen tot spoed gemaand. Over het inbouwen van het beveiligingssysteem zijn afspraken gemaakt tussen Nederland en Frankrijk. De NS bouwen het systeem in in de in Itali? bestelde treinen die over het HSL-spoor tussen Amsterdam en Parijs moeten gaan rijden. De SNCF moet hetzelfde doen in haar Thalys-treinen. Volgens het ministerie van Verkeer zijn er alleen ‘onoffici?le’ berichten over de dreigende vertraging bij de SNCF.






































































































