Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

WBN Security

Regio Control Veldt

HID

Network Optix

Genetec

Crown Security Services

Brivo

Ajax Systems

Paxton

Kidde Commercial

Bydemes

MPL

Uniview

VBN

Connect Security

Paraat

Intrasec

Top Security

Synguard

Nenova

Advancis

Traka ASSA ABLOY

VAIBS

Multiwacht Security

Service Centrale Nederland

ASIS

CSL

Distri Company

OSEC

Securitas

Centurion

ADI

Secusoft

SmartCell

Seagate

Lobeco

2N

ASSA ABLOY

i-Pro

IDIS

Paralax

CDVI

Gold-IP

SOBA

Optex

VVNL

Seris

ARAS

VEB

Hanwha Vision Europe

Sequrix

NIBHV

Trigion

Masset

HD Security

SmartSD

Aritech

Unii

Alarm Meldnet

Add Secure

G4S

Eagle Eye Networks

SMC Alarmcentrale

Hikvision

Milestone

Eizo

Akuvox

Bosch Security Systems

Alphatronics

Teletek

VGN Group

VisionPlatform.ai

LUGN

MOBOTIX

OpenEye

Van Dusseldorp Training

VIGI

Waterpolitie eist toegezegde extra beloning

1 april 2016
Redactie
13:47

De veiligheid op het water dreigt komende zomer in gevaar te komen, omdat dertig schepen van de waterpolitie vanaf 1 juni aan de kant blijven. De bemanningen zijn laaiend omdat de korpsleiding weigert hen volgens afspraak extra te belonen, zo bericht De Telegraaf.
Het gaat om de grote patrouilleboten van de politie die gebruikt worden voor het veilig laten verlopen van scheepvaartverkeer, maar die ook nodig zijn voor de strijd tegen drugssmokkel. In totaal werken er tweehonderd agenten op. Vorige week gaf de korpsleiding aan deze agenten niet extra te willen betalen, terwijl in het nieuwe loongebouw van de politie onder zware druk van de vakbonden vier nautische functies zijn opgenomen. Dat betekent een extra beloning voor de speciale vaardigheden en kennis die nodig zijn om het werk op het water te kunnen verrichten.
Tijdens een actiebijeenkomst kreeg de nieuwe chef van de Nationale Politie, Erik Akerboom, een petitie overhandigd waarin de waterpolitie eist om alsnog volgens afspraak te worden beloond. Bij de dienst Infra van de landelijke eenheid rommelt het volgens De Telegraaf al langer. Agenten worden na de reorganisatie geacht zowel op spoor, weg en het water actief te zijn, wat voor frustraties zorgt en ten koste gaat van gespecialiseerde kennis en vaardigheden, zoals achtervolgingen op hoge snelheid over de snelweg en nautische kennis die nodig is om bijvoorbeeld als gezagvoerder van een politieboot op te treden.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Artitech Kidde Commercial

VIGI

Seagate

Suricat

Boon Edam

Distri Company

SequriX

Wordt een partner