Windows worm verspreidt zich via Remote Desktop
29 augustus 2011
Redactie
11:14
Onderzoekers hebben de eerste worm ontdekt die computers infecteert via de Remote Desktop (Extern Bureaublad) functie van Windows. De worm heet Morto, besmet Windows werkstations en servers en verspreidt zich op dit moment via internet. Zodra een machine geïnfecteerd raakt, zoekt Morto naar computers op het lokale netwerk waar de Remote Desktop verbinding is ingeschakeld en probeert het via verschillende, veel voorkomende wachtwoorden als Administrator in te loggen.
Lees verder: security.nl






































































































