Ziekenhuis Gelderse Vallei kiest voor Niscayah
Niscayah en Ziekenhuis Gelderse Vallei hebben een overeenkomst getekend voor het vervangen en upgraden van de totale beveiliging in het ziekenhuis. De opdracht omvat de implementatie van een nieuw security management systeem, toegangscontrolesysteem, CCTV systeem, card management systeem, intercomsysteem, inbraaksignaleringssysteem en sleutelkasten.
Op de foto Ard Kemna (Sales Manager Niscayah), Angelique Honderdors (Hoofd Hoteldienst Gelderse Vallei) en René Muller (Hoofd Inkoop Gelderse Vallei).
Het ziekenhuis was begonnen met het in kaart brengen van de huidige situatie, eigenlijk een
zogeheten 0-meting,” zegt Ard Kemna, Sales Manager bij Niscayah. Vervolgens is een langetermijnvisie ontwikkeld en een integrale beveiligingsoplossing opgezet. Er is gekozen voor een aantal oplossingen waarbij in het primaire proces de Gelderse Vallei enorm op kosten kan besparen. Door systemen met elkaar te koppelen scheelt dat veel werk in de dagelijkse gang van zaken.
Zo is het door de introductie van een card management systeem mogelijk om via de database van de personeelsadministratie autorisaties toe te kennen aan bijvoorbeeld het toegangscontrolesysteem, kledinguitgifte, sleuteluitgifte en multi-functionals. Bij in- en uitdiensttreding van een medewerker of bij functiewijzigingen worden de autorisaties direct aangepast en hoeven de wijzigingen niet meer in alle afzonderlijke systemen te worden doorgevoerd. Verder worden alle security- en safetysystemen geïntegreerd in een overkoepelend security management systeem. Dit zorgt niet alleen voor een uniforme uitstraling van de beveiliging, maar het verkleint ook de risico’s op het maken van fouten. Eigenlijk kan het complete draaiboek voor de beveiliging van de Gelderse Vallei in het security management systeem vast komen te liggen.