20face levert gezichtsherkenning aan Fair Play Casino
Fair Play Casino zocht naar een oplossing om de gastvrijheid te verhogen en tegelijkertijd de controle van gasten op al haar locaties te verbeteren. Het juiste gebruik van technologie was cruciaal om medewerkers meer tijd te geven om als gastvrouw of gastheer op te treden en zo de customer intimacy te vergroten, terwijl tegelijkertijd gestreefd werd naar een efficiëntere bedrijfsvoering en kostenbesparingen.
Het project omvat het gerichter inzetten van medewerkers als gastvrouw/gastheer, waarbij zij minder tijd hoeven te besteden aan verplichte controles die vaak als hinderlijk werden ervaren. Dit resulteert in een snellere flow van gasten en meer controle. De noodzaak voor medewerkers bij de entrees om verplichte controles uit te voeren vermindert, wat leidt tot aanzienlijke kostenbesparingen en een efficiëntere bedrijfsvoering.
Na de gedwongen sluiting tijdens de coronapandemie zocht Fair Play naar innovatieve mogelijkheden om zowel de gastvrijheid te verhogen als een efficiëntere bedrijfsvoering te realiseren. Dit leidde tot een programma, ontworpen en geïmplementeerd door Paul Jacobs (CIO bij Janshen-Hahnraths Group), om de infrastructuur en het applicatielandschap aan te passen aan deze vernieuwde strategie.
Oplossing
Een combinatie van speedlanes van Boon Edam en privacy-proof gezichtsherkenning van 20face bood de oplossing. Deze technologieën verbeterden niet alleen de esthetiek van de entree, maar geven gasten ook een verhoogd VIP-gevoel, terwijl tegelijkertijd efficiënt wordt voldaan aan alle wettelijke vereisten. Cruciaal was dat het systeem voldoet aan de strenge eisen van de AVG, waarbij gasten alleen worden gescand door 3D-camera’s van 20face nadat ze expliciete toestemming hebben gegeven.
Het implementatieproces begon eind 2023 en binnen een half jaar werden alle locaties uitgerust met de nieuwe toegangstechnologie. De samenwerking tussen Boon Edam, Certus en 20face verliep soepel, met snelle installaties en integratie van de systemen.
Het omarmen van de oplossing door zowel gasten als medewerkers bleek cruciaal voor het succes. Gasten en medewerkers pasten zich snel aan deze nieuwe manier van binnenkomen aan, terwijl de technologie nieuwe inzichten bood voor een efficiëntere bedrijfsvoering en kostenreductie.
Door deze innovatieve aanpak kunnen medewerkers van Fair Play Casino nu worden ingezet voor andere taken, waardoor de customer intimacy wordt vergroot. De snelle controles bij de entree zorgen ervoor dat gasten niet hoeven te wachten en ongeautoriseerde toegang wordt voorkomen, waardoor de veiligheid en gastervaring worden verbeterd.
Download hier de volledige casestudy.