Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

SmartCell

Nenova

ASIS

VideoGuard

Explicate

Multiwacht

Trigion

IDIS

Alphatronics

CardAccess

Sequrix

Bosch Security Systems

Alarm Meldnet

HD Security

2N

SMC Alarmcentrale

G4S

Connect Security

Milestone

Advancis

Regio Control Veldt

Oribi ID Solutions

SOBA

ADI

20face

Top Security

SmartSD

Avigilon Alta

CSL

BHVcertificaat.online

Crown Security Services

Uniview

NetworxConnect

VEB

Hikvision

Genetec

Dero Security Products

Lobeco

Seris

Paraat

Service Centrale Nederland

Hanwha Vision Europe

Seagate

Network Optix

Kiwa

Distri Company

Optex

Eizo

Brivo

Bydemes

Unii

PG Security Systems

NIBHV

Paxton

EAL

Akuvox

Securitas

Aritech

ARAS

Centurion

Secusoft

Add Secure

Traka ASSA ABLOY

Gold-IP

i-Pro

VBN

DZ Technologies

Eagle Eye Networks

Ajax Systems

HID

OSEC

VAIBS

CDVI

ASSA ABLOY

MOBOTIX

VVNL

Masset Solutions

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

11 juli 2019
Redactie
09:38

Bijna 1,2 miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van slimme beveiligingsapparatuur. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 36 procent. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Op dit moment is 15 procent van alle huishoudens in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur. In 2017 was dit nog 11 procent. De beveiligings-/IP-camera is wederom het populairste apparaat. Het einde van de groei van slimme beveiliging is nog niet in zicht. Bijna één op de zes consumenten is van plan om binnen nu en een jaar slimme beveiliging aan te schaffen (14 procent). De aankoopintentie is het hoogst voor slimme rook-, CO- en CO2-melders (11 procent). Ook beveiligingscamera’s blijven populair met een aankoopintentie van 6 procent.

Nederlanders investeerden honderden miljoenen
Consumenten hebben inmiddels voor 400 miljoen euro aan slimme beveiliging en veiligheid uitgegeven. Dit betekent een explosieve groei van 60 procent ten opzichte van 2017. De grootste investeringen zijn gedaan voor slimme beveiligingssystemen (155 miljoen euro) en slimme beveiligingscamera’s (137 miljoen euro). De omzet van slimme deurbellen is ten opzichte van 2017 bijna verdrievoudigd naar een totaal van 32 miljoen euro.

Consument wil veiligheid en controle
De voornaamste motivatie voor de aanschaf van slimme beveiliging is extra veiligheid (43 procent). Tevens vindt men het belangrijk om controle te houden op het thuisfront (28 procent). Bijna één op de vijf consumenten ziet toegevoegde waarde in het gemak en comfort (23 procent). Voornaamste drempel om geen slimme beveiliging in huis te nemen is de prijs. Bijna één op de twee consumenten vindt de producten te duur (44 procent). Overigens geeft 14 procent aan dat een internetverbinding een drempel is, omdat dit niet te vertrouwen is.

Deel dit artikel via:

Schijn-zzp'ers

Premium partners

SequriX

Suricat

Seagate

Aritech

Distri Company

Videoguard

Wordt een partner