Beveiliging nieuws

Onze partners

HID

Hikvision

GFT

Milestone

Bosch Security Systems

20face

Akuvox

NetworxConnect

MPL

Masset Solutions

Secusoft

Unii

NIBHV

JMB Groep

Service Centrale Nederland

Optex

Oribi ID Solutions

CSL

Securitas

Gold-IP

Multiwacht

VideoGuard

Connect Security

Centurion

CDVI

ASIS

Nimo Dog Security

Dero Security Products

ASSA ABLOY

SmartCell

i-Pro

Paraat

Kiwa

OSEC

Genetec

Seagate

PG Security Systems

Traka ASSA ABLOY

Nimo Drone Security

IDIS

Uniview

Ajax Systems

Dahua

Hanwha Vision Europe

Sequrix

Crown Security Services

EAL

Alphatronics

Add Secure

Eizo

Avigilon Alta

Paxton

VEB

Trigion

ADI

Bydemes

Seris

VAIBS

DZ Technologies

2N

Lobeco

CardAccess

Regio Control Veldt

ARAS

Brivo

SmartSD

Eagle Eye Networks

Top Security

VVNL

HD Security

De Beveiligingsjurist

SOBA

Explicate

Advancis

G4S

Alarm Meldnet

VBN

Nenova

RoSecure

BHVcertificaat.online

SMC Alarmcentrale

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

11 juli 2019
Redactie
09:38

Bijna 1,2 miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van slimme beveiligingsapparatuur. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 36 procent. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Op dit moment is 15 procent van alle huishoudens in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur. In 2017 was dit nog 11 procent. De beveiligings-/IP-camera is wederom het populairste apparaat. Het einde van de groei van slimme beveiliging is nog niet in zicht. Bijna één op de zes consumenten is van plan om binnen nu en een jaar slimme beveiliging aan te schaffen (14 procent). De aankoopintentie is het hoogst voor slimme rook-, CO- en CO2-melders (11 procent). Ook beveiligingscamera’s blijven populair met een aankoopintentie van 6 procent.

Nederlanders investeerden honderden miljoenen
Consumenten hebben inmiddels voor 400 miljoen euro aan slimme beveiliging en veiligheid uitgegeven. Dit betekent een explosieve groei van 60 procent ten opzichte van 2017. De grootste investeringen zijn gedaan voor slimme beveiligingssystemen (155 miljoen euro) en slimme beveiligingscamera’s (137 miljoen euro). De omzet van slimme deurbellen is ten opzichte van 2017 bijna verdrievoudigd naar een totaal van 32 miljoen euro.

Consument wil veiligheid en controle
De voornaamste motivatie voor de aanschaf van slimme beveiliging is extra veiligheid (43 procent). Tevens vindt men het belangrijk om controle te houden op het thuisfront (28 procent). Bijna één op de vijf consumenten ziet toegevoegde waarde in het gemak en comfort (23 procent). Voornaamste drempel om geen slimme beveiliging in huis te nemen is de prijs. Bijna één op de twee consumenten vindt de producten te duur (44 procent). Overigens geeft 14 procent aan dat een internetverbinding een drempel is, omdat dit niet te vertrouwen is.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

MPL

Wordt een partner