Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

OSEC

OpenEye

HID

Bydemes

Van Dusseldorp Training

ASIS

Regio Control Veldt

ARAS

MPL

ASSA ABLOY

SOBA

Crown Security Services

Hikvision

Service Centrale Nederland

Intrasec

Paxton

IDIS

Bosch Security Systems

VIGI

Connect Security

Alphatronics

Seris

Masset

Brivo

VEB

Traka ASSA ABLOY

Eagle Eye Networks

CSL

Hanwha Vision Europe

Trigion

Alarm Meldnet

Advancis

Milestone

Nenova

G4S

Teletek

Sequrix

Ajax Systems

SmartCell

Optex

i-Pro

Seagate

2N

VGN Group

SmartSD

Securitas

Genetec

Distri Company

Eizo

Uniview

VBN

Centurion

VVNL

Gold-IP

Aritech

LUGN

SMC Alarmcentrale

Synguard

Lobeco

VisionPlatform.ai

Add Secure

Paraat

Network Optix

VAIBS

Unii

Multiwacht Security

Paralax

Akuvox

MOBOTIX

WBN Security

Top Security

ADI

HD Security

NIBHV

Secusoft

CDVI

Kidde Commercial

2000 veilige parkeerplaatsen erbij voor vrachtwagens

7 juni 2019
Redactie
06:02

Volgens de NOS wil het kabinet tweeduizend beveiligde parkeerplaatsen erbij, waar truckers tegen betaling veilig kunnen overnachten tijdens hun reis. Deze komen bovenop de al bestaande 4200 plaatsen, maar dat is volgens de sector nog niet voldoende.

De truckers betalen op de commercieel geëxploiteerde parkeerterreinen een bepaald bedrag. De locaties bieden continue bewaking, maar ook voorzieningen om te douchen en te eten. Het alternatief zijn gratis parkeerterreinen langs de snelwegen, maar daar vinden regelmatig diefstallen plaats uit de wagens en gebeurt het zelfs dat chauffeurs overvallen worden. Een ander opkomend probleem is dat onderweg migranten aan boord klimmen om de grens overgesmokkeld te worden. Aanvankelijk was er vanuit de transportsector weerstand tegen de betaalde parkeerlocaties, maar inmiddels is de vraag aanzienlijk groter geworden dan het aanbod.

Boetes
Vooral langs de routes van Venlo en Arnhem naar Rotterdam zou de logistieke sector meer beveiligde parkeerterreinen willen hebben. Maasvlakte Plaza in de Rotterdamse haven wordt momenteel uitgebreid. Hetzelfde gebeurt bij de Dordtse Kil bij de A16 en de truckstops Asten-Nobis en de James Cookweg in Venlo. Ook gemeenten willen extra parkeerplaatsen voor truckers, omdat zij nu overlast ondervinden van vrachtwagens die geparkeerd worden op plaatsen waar dat niet is toegestaan. Veelal gebeurt dat omdat de speciale truckstops vol zijn. De gemeenten willen ook boetes kunnen opleggen aan vooral buitenlandse chauffeurs die illegaal parkeren om geld te besparen. Langs de rijkswegen mag vaak niet langer dan 24 uur worden geparkeerd. Dat verbod geldt niet op de commerciële parkeerterreinen.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

VIGI

Boon Edam

Distri Company

SequriX

Suricat

Artitech Kidde Commercial

Seagate

Wordt een partner