Beveiliging nieuws

Onze partners

NetworxConnect

Sequrix

DZ Technologies

Alphatronics

Paxton

SmartCell

Dahua

Hikvision

Crown Security Services

Advancis

Connect Security

Top Security

Genetec

Unii

CDVI

HD Security

Paraat

Trigion

SmartSD

Uniview

2N

De Beveiligingsjurist

BHVcertificaat.online

ASSA ABLOY

HID

Seris

CardAccess

Lobeco

IDIS

ASIS

Kiwa

Multiwacht

Avigilon Alta

CSL

Regio Control Veldt

SOBA

ADI

Eagle Eye Networks

Brivo

20face

Service Centrale Nederland

ARAS

NIBHV

Bosch Security Systems

Nimo Dog Security

Gold-IP

G4S

GFT

Add Secure

Secusoft

OSEC

SMC Alarmcentrale

Akuvox

JMB Groep

Traka ASSA ABLOY

Explicate

EAL

Alarm Meldnet

VAIBS

PG Security Systems

i-Pro

Eizo

Oribi ID Solutions

Nimo Drone Security

VVNL

Securitas

Dero Security Products

MPL

Milestone

Masset Solutions

Optex

Nenova

VBN

Hanwha Vision Europe

Bydemes

Centurion

RoSecure

VEB

VideoGuard

Ajax Systems

Seagate

Stijging van aantal bruikbare overvalmeldingen

22 december 2011
Redactie
17:06

Sinds de start van de campagne ‘Een overvaller moet zitten, toch?!’ is het aantal meldingen van overvallen flink gestegen. Van september tot en met november kwamen er bij M. 161 serieuze tips binnen. Dat is een stijging van 42% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Van de binnengekomen meldingen bleek 87% bruikbaar. Bijna alle tips zijn door de politie in onderzoek genomen. Tot nu is bekend dat er mede door de M.-tips 19 verdachten zijn aangehouden, 5 zaken opgelost en een overval voorkomen (deze cijfers zijn op basis van 12% terugkoppeling door de politie).

Naast de 161 meldingen over overvallen, werd er ook 24 keer informatie doorgegeven over straatroven. Dit leidde tot nu toe tot 4 opgeloste zaken en 14 aanhoudingen. Circa 60% van de gewelddadige vermogenscriminaliteit wordt gepleegd door daders in de leeftijdsgroep van 18 tot 22 jaar. De doelgroep van de campagne, meiden in de leeftijd van 16 tot 20 jaar, behoort tot dezelfde leeftijdscategorie en deelt vaak dezelfde leefwereld. Zij kunnen daardoor over waardevolle informatie beschikken. Met de campagne riep M. meiden op kennis over de daders van overvallen via de meldlijn te melden.

Er is een campagnefilm online geplaatst op populaire websites zoals MSN en Hyves. Met de campagnefilm werden 1,3 miljoen unieke bezoekers bereikt. Deze hebben de film gemiddeld 3,4 keer gezien. Aanvullend is op Girlscene.nl en de Facebookpagina van deze site extra aandacht gegenereerd. Stichting M. verzorgde op diverse scholen zelf 26 workshops over dilemma’s rondom melden op diverse scholen.

Het voorkomen van en het terugdringen van het aantal overvallen is een topprioriteit van minister Opstelten. Onder leiding van de Taskforce Overvallen loopt op dit moment een ambitieus actieprogramma, met meer dan 100 maatregelen, om het aantal overvallen een halt toe te roepen.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

Videoguard

MPL

Seagate

Wordt een partner