Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Uniview

Lobeco

CDVI

ARAS

Unii

BHVcertificaat.online

NetworxConnect

Multiwacht

Eagle Eye Networks

SmartSD

JMB Groep

Milestone

GFT

Crown Security Services

SmartCell

Trigion

VVNL

Regio Control Veldt

Alarm Meldnet

Nenova

Akuvox

i-Pro

NIBHV

VBN

Paraat

Eizo

Bydemes

Seris

Ajax Systems

2N

20face

ASIS

HD Security

SMC Alarmcentrale

DZ Technologies

Secusoft

Gold-IP

Hikvision

Dero Security Products

Optex

Kiwa

Bosch Security Systems

Connect Security

IDIS

Brivo

ADI

ASSA ABLOY

Top Security

Add Secure

Genetec

Hanwha Vision Europe

SOBA

RoSecure

G4S

De Beveiligingsjurist

Explicate

Nimo Dog Security

VAIBS

Seagate

Alphatronics

OSEC

HID

Avigilon Alta

Advancis

Sequrix

Nimo Drone Security

PG Security Systems

Oribi ID Solutions

CardAccess

Service Centrale Nederland

EAL

Traka ASSA ABLOY

VEB

Centurion

Securitas

Masset Solutions

CSL

Paxton

VideoGuard

Nederlanders voelen zich onveilig op evenementen

28 januari 2013
Redactie
11:50

Nederlanders voelen zich onveilig op drukke evenementen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nationaal Crisiscentrum. Een kwart van de Nederlanders voelt zich niet veilig bij drukke evenementen en 1 op 8 Nederlanders mijdt drukke evenementen vanwege onveilig gevoel.

Politie te paardDe vorige meting in juni 2012 wees uit dat 1 op de 5 Nederlanders zich onveilig voelt op drukke evenementen, en dat 1 op de 10 Nederlanders deze evenementen daarom mijdt. Of dit een relatie heeft met de rellen op de zogenoemde ‘project X’-feesten afgelopen september is niet met zekerheid te zeggen, maar het is wel opvallend aldus de NCTV.

Het vertrouwen in de overheid als het gaat om informatievoorziening bij rampen blijft stabiel ten opzichte van juni 2012 met 61%. 79% Nederlanders denkt dat Nederlanders over het algemeen goed voorbereid zijn op een grote ramp. Dit is 4% minder dan in juni 2012. Wel is het aantal Nederlanders (44%) dat onlangs iets gehoord, gezien, of gelezen wat te doen bij een mogelijke grote ramp gestegen ten opzichte van de vorige meting (32%). Men verkrijgt deze informatie voornamelijk via de televisie en radio. Als Nederlanders op zoek gaan naar informatie over een ramp doet het grootste aantal (73%) dit via websites op het internet gevolgd door televisie (52%), en radio (43%).

De risico- en crisisbarometer is een meetinstrument waarmee de beleving van de Nederlanders over risico’s en dreigingen wordt gemeten. Onderzoeksbureau marketrespons bevraagt 2 keer per jaar duizend Nederlanders.

Deel dit artikel via:

Vlog 5

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner