Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

i-Pro

DZ Technologies

Traka ASSA ABLOY

Seris

Centurion

Regio Control Veldt

Genetec

Secusoft

Top Security

G4S

Paraat

ARAS

OSEC

Add Secure

VAIBS

Kiwa

Brivo

HID

Service Centrale Nederland

De Beveiligingsjurist

Nimo Dog Security

CardAccess

GFT

BHVcertificaat.online

VEB

EAL

Trigion

Oribi ID Solutions

Connect Security

Masset Solutions

Alphatronics

JMB Groep

Nimo Drone Security

VBN

Advancis

Sequrix

Nenova

Hikvision

NIBHV

Alarm Meldnet

Akuvox

HD Security

NetworxConnect

ADI

Paxton

Lobeco

20face

PG Security Systems

VideoGuard

Bosch Security Systems

CDVI

Optex

Hanwha Vision Europe

IDIS

SmartCell

Securitas

Dero Security Products

SMC Alarmcentrale

Eagle Eye Networks

Multiwacht

Uniview

RoSecure

2N

Eizo

SOBA

Bydemes

ASIS

VVNL

Unii

Avigilon Alta

Ajax Systems

Crown Security Services

CSL

Explicate

Milestone

ASSA ABLOY

Seagate

Gold-IP

SmartSD

Gepatenteerde vluchtluiken voor Noord / Zuidlijn Amsterdam

23 augustus 2013
Redactie
09:53

Speciaal voor de ondergrondse bouw ontwikkelde Storax een uniek gepatenteerd vluchtluik.
Het unieke aan het vluchtluik is dat het systeem 100% garantie biedt dat het luik opengaat.

Zelfs bij het niet ontvangen van een signaal vanuit de brandmeldcentrale, door uitval van hoofd- of noodstroom, gaat het luik nog altijd open door middel van een eigen noodenergiesysteem (NES). Vanwege deze unieke veilige eigenschappen heeft Storax besloten om octrooi op het vluchtluik aan te vragen.

Na opdrachten voor parkeergarages en metrostations kreeg Storax deze maand opdracht voor de Noord / Zuidlijn, het grootste ondergrondse project van de laatste jaren in Nederland. De vluchtwegen van deze nieuwe metrolijn in Amsterdam worden over enkele maanden voorzien van Storax NES vluchtluiken.

vluchtluik

De Storax vluchtluiken bieden 100% vluchtgarantie, ze zijn elektrisch, hydraulisch en handmatig te openen, ook als de hoofd- of noodstroom uitvalt. Of het nu om metrostations, tunnels of parkeergarages gaat. Ondergrondse projecten hebben altijd te maken met strenge veiligheidseisen. Terroristische aanslagen in metrostations, ongelukken in tunnels en branden in parkeergarages geven keer op keer aan hoe belangrijk de vluchtveiligheid is in ondergrondse ruimtes.

vluchtluik

Bij het ontwerp van de Noord / Zuidlijn is er ook veel aandacht besteed aan de brandveiligheid en vluchtveiligheid. Er is gekozen voor een “safe haven” veiligheidsstrategie. Deze strategie houdt in dat in geval van calamiteit de metro doorrijdt naar het eerstvolgende station (safe haven). In de metrostations zijn alle voorzieningen aanwezig om passagiers snel in veiligheid te brengen, door hen naar het straatniveau te begeleiden. Er is ook een oplossing wanneer de metro door omstandigheden niet bij een “safe haven” kan komen. In dat geval kunnen metropassagiers via vluchtwegen naar de naastgelegen tunnelbuis of naar de straat vluchten. In totaal worden er 9 vluchtluiken op maat gemaakt en gemonteerd.

Deel dit artikel via:

Vlog 5

Premium partners

Videoguard

Suricat

Seagate

Wordt een partner