Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

CSL

PG Security Systems

Paraat

NetworxConnect

Dero Security Products

RoSecure

CDVI

Securitas

Bydemes

Seris

VAIBS

Kiwa

Avigilon Alta

JMB Groep

Service Centrale Nederland

2N

Masset Solutions

Nenova

Nimo Drone Security

Regio Control Veldt

Lobeco

Centurion

Bosch Security Systems

Genetec

Traka ASSA ABLOY

Sequrix

Optex

SMC Alarmcentrale

Alarm Meldnet

EAL

Milestone

Oribi ID Solutions

Ajax Systems

VBN

Gold-IP

IDIS

20face

GFT

NIBHV

Trigion

CardAccess

Nimo Dog Security

Hikvision

Akuvox

SOBA

ADI

Crown Security Services

BHVcertificaat.online

Seagate

Top Security

VEB

HID

ASIS

HD Security

VVNL

De Beveiligingsjurist

Unii

Paxton

i-Pro

G4S

Alphatronics

Eagle Eye Networks

Connect Security

OSEC

SmartSD

ARAS

Advancis

DZ Technologies

VideoGuard

Hanwha Vision Europe

Secusoft

SmartCell

Add Secure

Multiwacht

Brivo

Eizo

Explicate

Uniview

ASSA ABLOY

Bedrijven blokkeren minder social media-applicaties

9 oktober 2013
Redactie
16:03

Uit het onderzoek ‘Killer Apps 2013’ van Ipanema Technologies blijkt dat bedrijven minder social media-applicaties blokkeren dan vorig jaar. Het aantal organisaties dat de toegang tot Facebook blokkeert is gedaald met 15% en het blokkeren van YouTube is verminderd met 17%.

Social media bieden grote voordelen voor bedrijven en de trend onder het IT-management om hun grip daarop te verminderen zal dan ook welkom zijn, zegt Thierry Grenot, Executive Vice-President van Ipanema Technologies. De uitdaging voor de IT-afdelingen is om er nu voor te zorgen dat social media-verkeer effectief wordt beheerd en dat de prestaties van bedrijfskritische applicaties gegarandeerd is.

blokkeren social media-apps

Het onderzoek is gericht op bedrijven in de Verenigde Staten en Europa. Amerikaanse bedrijven sluiten over het algemeen vaker de toegang tot alle social media-applicaties af, met uitzondering van LinkedIn. Wereldwijd bekeken is duidelijk te zien dat het blokkeren van social media het meest gebeurt in de VS, waar 69% van de bedrijven toegang tot Facebook verhindert voor werknemers en 65% de toegang tot YouTube afsluit.

Een explosieve toename van het aantal medewerkers dat YouTube-video’s bekijkt of foto’s deelt via Facebook, zal er hoogstwaarschijnlijk voor zorgen dat bedrijfsnetwerken veel zwaarder belast worden. En er moet een manier zijn om prioriteit te geven aan het applicatieverkeer dat werkelijk van belang is voor de gebruikersproductiviteit.

Deel dit artikel via:

Vlog 5

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner