Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

DZ Technologies

Nimo Dog Security

De Beveiligingsjurist

GFT

EAL

Traka ASSA ABLOY

Regio Control Veldt

CardAccess

NetworxConnect

Explicate

Hanwha Vision Europe

SMC Alarmcentrale

Sequrix

Advancis

Crown Security Services

NIBHV

ARAS

VVNL

ASSA ABLOY

CDVI

Avigilon Alta

Oribi ID Solutions

i-Pro

Eagle Eye Networks

Masset Solutions

VBN

Uniview

Seagate

HID

Gold-IP

VAIBS

Paxton

Akuvox

Secusoft

2N

Kiwa

Nenova

Service Centrale Nederland

SmartSD

Hikvision

IDIS

Bydemes

JMB Groep

Multiwacht

OSEC

20face

Centurion

Optex

Unii

HD Security

BHVcertificaat.online

Genetec

Securitas

CSL

Add Secure

Alarm Meldnet

Dero Security Products

Top Security

Bosch Security Systems

RoSecure

Paraat

Ajax Systems

Brivo

G4S

Connect Security

ASIS

SmartCell

PG Security Systems

Seris

VEB

SOBA

VideoGuard

Trigion

Lobeco

ADI

Alphatronics

Nimo Drone Security

Milestone

Eizo

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

11 juli 2019
Redactie
09:38

Bijna 1,2 miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van slimme beveiligingsapparatuur. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 36 procent. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Op dit moment is 15 procent van alle huishoudens in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur. In 2017 was dit nog 11 procent. De beveiligings-/IP-camera is wederom het populairste apparaat. Het einde van de groei van slimme beveiliging is nog niet in zicht. Bijna één op de zes consumenten is van plan om binnen nu en een jaar slimme beveiliging aan te schaffen (14 procent). De aankoopintentie is het hoogst voor slimme rook-, CO- en CO2-melders (11 procent). Ook beveiligingscamera’s blijven populair met een aankoopintentie van 6 procent.

Nederlanders investeerden honderden miljoenen
Consumenten hebben inmiddels voor 400 miljoen euro aan slimme beveiliging en veiligheid uitgegeven. Dit betekent een explosieve groei van 60 procent ten opzichte van 2017. De grootste investeringen zijn gedaan voor slimme beveiligingssystemen (155 miljoen euro) en slimme beveiligingscamera’s (137 miljoen euro). De omzet van slimme deurbellen is ten opzichte van 2017 bijna verdrievoudigd naar een totaal van 32 miljoen euro.

Consument wil veiligheid en controle
De voornaamste motivatie voor de aanschaf van slimme beveiliging is extra veiligheid (43 procent). Tevens vindt men het belangrijk om controle te houden op het thuisfront (28 procent). Bijna één op de vijf consumenten ziet toegevoegde waarde in het gemak en comfort (23 procent). Voornaamste drempel om geen slimme beveiliging in huis te nemen is de prijs. Bijna één op de twee consumenten vindt de producten te duur (44 procent). Overigens geeft 14 procent aan dat een internetverbinding een drempel is, omdat dit niet te vertrouwen is.

Deel dit artikel via:

Vlog 4

Premium partners

Videoguard

Seagate

Suricat

Wordt een partner