Beveiliging nieuws

Onze partners

Kiwa

2N

Oribi ID Solutions

IDIS

Bydemes

GFT

Secusoft

Lobeco

Hanwha Vision Europe

i-Pro

G4S

Centurion

NetworxConnect

Service Centrale Nederland

CDVI

De Beveiligingsjurist

Traka ASSA ABLOY

Regio Control Veldt

Multiwacht

CardAccess

SmartSD

Connect Security

HD Security

Gold-IP

Dero Security Products

NIBHV

ASIS

Seagate

EAL

CSL

Milestone

Eagle Eye Networks

Hikvision

JMB Groep

SmartCell

Masset Solutions

Alarm Meldnet

Nenova

Sequrix

Alphatronics

ADI

Seris

Nimo Drone Security

Paraat

Add Secure

Avigilon Alta

Bosch Security Systems

Eizo

Unii

Ajax Systems

ARAS

VideoGuard

Securitas

Optex

VVNL

PG Security Systems

Brivo

OSEC

ASSA ABLOY

BHVcertificaat.online

VBN

Trigion

Akuvox

RoSecure

HID

Top Security

Explicate

VEB

Crown Security Services

Genetec

20face

Advancis

Paxton

SMC Alarmcentrale

DZ Technologies

SOBA

VAIBS

Uniview

Nimo Dog Security

Reizigers in nood kunnen nu WhatsAppen met ministerie BZ

17 juli 2019
Redactie
04:56

Nederlanders die deze zomer in de problemen komen op hun vakantieadres kunnen nu ook via +31682387796 een WhatsApp-bericht sturen naar Buitenlandse Zaken. Minister Blok bracht dinsdag een werkbezoek aan het 24/7 BZ ContactCenter om met medewerkers te spreken en hun ervaringen te horen.

Na een succesvolle pilot is WhatsApp nu een vast communicatiemiddel van het 24/7 BZ Contact Center met Nederlanders die voor hulp of informatie een beroep doen op het ministerie. Het 24/7 BZ ContactCenter draait op dit moment op volle sterkte. Het contactcentrum van Buitenlandse Zaken ontvangt jaarlijks ruim een half miljoen telefoontjes en zo’n 150.000 emails. In de zomermaanden nemen twee keer zo vaak mensen contact op met het Contactcenter dan op de dagen buiten het zomervakantieseizoen.

Zo gemakkelijk mogelijk
Minister Blok: “Ik gun iedereen een onbezorgde vakantie. We willen Nederlanders helpen zich zo goed mogelijk voor te bereiden op hun vakantie, met bijvoorbeeld onze BZ Reisapp waarin belangrijke informatie op te zoeken is over het land van bestemming. Helaas zien we dat het toch wel eens misgaat. Buitenlandse Zaken staat permanent klaar voor reizigers die in de problemen komen. We willen het voor hen zo gemakkelijk mogelijk maken om met Buitenlandse Zaken in contact te komen. Met het uitbreiden van de contactmogelijkheid via WhatsApp sluiten we nog beter aan bij de wensen van de reiziger. Onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar voor Nederlanders die een beroep willen doen op de dienstverlening van Buitenlandse Zaken.”

Speciale catalogus
Buitenlandse Zaken streeft ernaar de dienstverlening voor Nederlanders in het buitenland voortdurend te verbeteren en aan te passen aan de wensen van de Nederlander. Zo is dit jaar ook het reisadvies vernieuwd volgens de wens van de gebruiker, om zo de reiziger te helpen zich beter voor te bereiden voor een reis naar het buitenland.
Vorig jaar heeft Buitenlandse Zaken voor het eerst de gehele consulaire dienstverlening vastgelegd in een speciale catalogus. Deze catalogus is onderdeel van de jaarlijkse beleidsnota De Staat van het Consulaire. Deze maand juli heeft minister Blok de nieuwste versie van de Staat van het Consulaire aangeboden aan de Tweede Kamer.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

Suricat

Seagate

Wordt een partner