Beveiliging nieuws

Onze partners

ASSA ABLOY

Secusoft

HD Security

Dero Security Products

Alphatronics

20face

2N

VBN

Hikvision

Explicate

ASIS

IDIS

SmartCell

Nimo Drone Security

Ajax Systems

Securitas

Crown Security Services

Add Secure

CDVI

SmartSD

Bydemes

SOBA

PG Security Systems

Oribi ID Solutions

Multiwacht

Seris

HID

NIBHV

EAL

Uniview

Masset Solutions

ADI

Centurion

VAIBS

NetworxConnect

JMB Groep

Lobeco

Hanwha Vision Europe

G4S

RoSecure

ARAS

Top Security

GFT

BHVcertificaat.online

Nimo Dog Security

De Beveiligingsjurist

i-Pro

Paraat

Paxton

Avigilon Alta

Eizo

CardAccess

SMC Alarmcentrale

Brivo

VEB

Advancis

Alarm Meldnet

Optex

Seagate

Kiwa

Sequrix

OSEC

Gold-IP

Eagle Eye Networks

Bosch Security Systems

Akuvox

Nenova

CSL

VVNL

Traka ASSA ABLOY

Genetec

Service Centrale Nederland

Milestone

VideoGuard

Trigion

Unii

Connect Security

Regio Control Veldt

DZ Technologies

Lichte misdaad kan gemeld worden aan virtuele agent

16 oktober 2019
Redactie
09:00

Burgers en ondernemers uit inwoners van Rotterdam IJsselmonde en Zwolle kunnen tot en met november 2019 lichte misdaad en overlast melden aan de virtuele politieagent Wout. Het betreft hier een zogeheten chatbot, een geautomatiseerde gesprekspartner. Een eerdere proef met Wout verliep volgens de politie positief.

De politie verwacht dat Wout de drempel helpt te verlagen om overlast en lichte gevallen van onder andere cybercrime te melden. Ook kan de chatbot de melder voorzien van adviezen. Met deze nieuwe dienst speelt de politie in op de veranderende behoeften van mensen om contact op te nemen. Voorheen gebeurde dat vooral telefonisch of op het politiebureau, maar voor het melden van bijvoorbeeld geluidsoverlast blijken veel mensen dat een brug te ver te vinden. Voor relatief eenvoudige zaken willen mensen gemakkelijk en snel een melding kunnen doorgeven. De politie komt hierin tegemoet, omdat zij het ook belangrijk vindt om meldingen te ontvangen van minder zware zaken. Alleen op die manier blijft er goed zicht op de behoefte aan politiezorg.

Menselijke manier
Hoe meer meldingen Wout te verwerken krijgt, hoe beter hij zich ontwikkelt. De virtuele agent leert volgens de politie razendsnel en de verwachting is dat hij in de toekomst steeds ingewikkelder meldingen aan kan en melders op een ‘menselijke’ manier ‘te woord’ zal kunnen staan. Gedurende deze nieuwe proefperiode is het vooral van belang dat er zoveel mogelijk meldingen binnen komen via Wout. De virtuele politieagent is gedurende de proefperiode bereikbaar via www.politie.nl/wout. en geschikt voor het melden van geluidsoverlast, gijzelsoftware en helpdeskfraude.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Seagate

Videoguard

Wordt een partner