Beveiliging nieuws

Onze partners

Optex

Nenova

GFT

i-Pro

Hikvision

2N

HID

Hanwha Vision Europe

Masset Solutions

Uniview

Avigilon Alta

OSEC

Unii

Lobeco

BHVcertificaat.online

Gold-IP

VBN

NetworxConnect

Centurion

20face

Nimo Drone Security

Dahua

RoSecure

Multiwacht

ARAS

De Beveiligingsjurist

Top Security

Service Centrale Nederland

Sequrix

G4S

SOBA

VideoGuard

PG Security Systems

Ajax Systems

ASIS

IDIS

Alphatronics

NIBHV

Alarm Meldnet

Secusoft

ADI

Eizo

VEB

Advancis

Seris

Paraat

Genetec

Paxton

Bosch Security Systems

Traka ASSA ABLOY

Crown Security Services

CardAccess

Trigion

CSL

Seagate

SmartCell

Eagle Eye Networks

Bydemes

Nimo Dog Security

SMC Alarmcentrale

Securitas

Brivo

CDVI

Akuvox

Regio Control Veldt

Add Secure

Milestone

SmartSD

Oribi ID Solutions

Dero Security Products

EAL

VVNL

DZ Technologies

Kiwa

Explicate

JMB Groep

VAIBS

HD Security

Connect Security

ASSA ABLOY

MPL

Ambulancediensten bezorgd over lagere maximum snelheid

27 februari 2020
Redactie
08:37

Ambulancediensten maken zich zorgen over de verlaging van de maximum snelheid op de snelwegen vanaf 16 maart. Nu mogen zij bij spoedgevallen nog 170 kilometer per uur. Dat wordt 140 kilometer per uur. “Dat kan het verschil maken als elke seconde telt”, meldt amublancedienst Zuid-Holland-Zuid op Facebook.

Vanaf 16 maart mag op alle snelwegen in Nederland overdag nog maar maximaal 100 kilometer per uur worden gereden. Niet vanwege de veiligheid, maar om de uitstoot van schadelijke stoffen te beperken. Hulpverleningsvoertuigen mogen harder rijden dan de maximumsnelheid, maar het verschil mag niet groter zijn dan 40 kilometer per uur. Anders volgt zonder pardon een boete.

Trajectcontrole
Door de snelheidsbeperking zal het gemiddeld langer gaan duren voordat ambulances een patiënt bereiken en deze bij het ziekenhuis kunnen afleveren. Men zou de limiet nog kunnen negeren als er een mensenleven op het spel staat, maar ook dan is de kans op vertraging groot, doordat het overige verkeer ook langzamer rijdt. Zeker nu op veel meer plaatsen trajectcontrole wordt ingevoerd. De ambulancediensten kunnen nu nog niet bepalen of de rijtijden echt langer zullen worden en wat daarvan de consequenties zullen zijn. Het gebeurt volgens hen zelden dat 170 kilometer per uur wordt gereden. Men wil tenslotte ook rekening houden met de veiligheid van andere weggebruikers. ‘Maar op het moment dat elke seconde telt, kan het toch verschil maken. We doen natuurlijk ons uiterste best om tijdverlies tot een minimum te beperken’, schrijft Zuid-Holland-Zuid op Facebook. ‘Als je naar een reanimatie gaat, telt elke seconde’.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

Seagate

Suricat

MPL

Wordt een partner