Beveiliging nieuws

Onze partners

Akuvox

Gold-IP

Genetec

Oribi ID Solutions

SMC Alarmcentrale

CSL

Hikvision

VBN

Bosch Security Systems

Nimo Drone Security

Eizo

JMB Groep

Milestone

Ajax Systems

ASSA ABLOY

VVNL

Regio Control Veldt

HD Security

Advancis

Alphatronics

ARAS

Brivo

Kiwa

IDIS

Hanwha Vision Europe

Paraat

Multiwacht

Optex

Secusoft

EAL

Lobeco

Add Secure

Bydemes

Top Security

De Beveiligingsjurist

Connect Security

2N

ADI

i-Pro

Seris

Centurion

Traka ASSA ABLOY

Alarm Meldnet

SmartCell

Nenova

BHVcertificaat.online

Eagle Eye Networks

Service Centrale Nederland

CardAccess

G4S

Securitas

Nimo Dog Security

ASIS

GFT

VEB

OSEC

NIBHV

Uniview

Avigilon Alta

Sequrix

Dero Security Products

Paxton

PG Security Systems

SOBA

Masset Solutions

VideoGuard

SmartSD

20face

NetworxConnect

HID

Crown Security Services

Unii

Seagate

RoSecure

VAIBS

Explicate

Trigion

DZ Technologies

CDVI

‘Stil alarm’ voor NS-reizigers al 232 keer gebruikt

26 mei 2020
Redactie
06:19

De door NS geboden mogelijkheid om via WhatsApp ‘stil alarm’ te slaan is sinds de invoering op 30 april al 232 keer gebruikt, meldt De Telegraaf. Volgens de krant bijzonder, omdat relatief weinig ruchtbaarheid is gegeven aan de nieuwe dienstverlening en nog geen tiende deel van het normale aantal reizigers de trein pakt.

Volgens de NS is vanwege de coronamaatregelen het persoonlijk contact met bijvoorbeeld de hoofdconducteur minder vanzelfsprekend geworden. Om reizigers toch op een makkelijke manier in staat te stellen het personeel te waarschuwen, kan via 0613181318 een WhatsApp of sms worden gestuurd met daarin informatie over de betreffende trein en de geconstateerde situatie. Het bericht gaat rechtstreeks naar de meldkamer. Na enkele succesvolle regionale proeven, is deze dienstverlening op 30 april landelijk ingevoerd.

Maatwerk
In de meldkamer wordt per situatie bekeken welke opvolging nodig is. Soms is het al voldoende als een reiziger zich gehoord voelt. Als het gaat om een melding waarbij directe ondersteuning gewenst is, zal assistentie ingeroepen worden van een flexibel Veiligheid & Service-team of de politie. In andere situaties kan contact gelegd worden met de conducteur. De conducteur kan dan bijvoorbeeld besluiten om de overlastgevers aan te spreken of om assistentie in te roepen van Veiligheid & Service op het eerstvolgende station. Tot nu toe had 10 procent van de meldingen betrekking op reizigers die de coronamaatregelen aan hun laars lapten. Elke melding is en blijft maatwerk, aldus NS. De dienstverlening is niet bedoeld voor noodgevallen, zoals brand of geweld. Bij ernstige situaties luidt het advies om direct 112 te bellen.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

Suricat

Seagate

Wordt een partner