Beveiliging nieuws

Onze partners

Paxton

G4S

HID

RoSecure

Oribi ID Solutions

CDVI

Bydemes

VVNL

Nenova

SmartCell

Crown Security Services

SMC Alarmcentrale

VBN

BHVcertificaat.online

ADI

Genetec

Alphatronics

EAL

Gold-IP

SOBA

HD Security

CSL

Service Centrale Nederland

Add Secure

Kiwa

VEB

Advancis

Paraat

Akuvox

Top Security

Trigion

Brivo

Uniview

Traka ASSA ABLOY

Milestone

Eagle Eye Networks

2N

20face

Eizo

VAIBS

ARAS

VideoGuard

Seagate

Securitas

Avigilon Alta

Sequrix

OSEC

Hanwha Vision Europe

Nimo Dog Security

PG Security Systems

NetworxConnect

Nimo Drone Security

Centurion

Lobeco

i-Pro

Regio Control Veldt

DZ Technologies

Dero Security Products

Bosch Security Systems

IDIS

JMB Groep

Optex

De Beveiligingsjurist

Unii

ASSA ABLOY

Seris

Alarm Meldnet

Secusoft

GFT

ASIS

CardAccess

Connect Security

Explicate

Multiwacht

NIBHV

Hikvision

SmartSD

Masset Solutions

Ajax Systems

Onderzoek naar veiligheid waterstof in parkeergarages

16 februari 2021
Redactie
07:50

Behalve elektrische auto’s, vormen ook auto’s op waterstof een bijzonder risico in parkeergarages. Het Instituut Fysieke Veiligheid deed daar in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nader onderzoek naar.

Het doel van het onderzoek was om kennis te verkrijgen over de veiligheidsaspecten van waterstofauto’s in parkeergarages. Middels literatuuronderzoek is onderzocht hoe waterstof kan vrijkomen uit een waterstofauto, welke effecten daarbij kunnen optreden, welke omstandigheden bepalend zijn en hoe waarschijnlijk het vrijkomen en het ontsteken van waterstof in een parkeergarage is.

Resultaten
Het onderzoek maakt duidelijk dat waterstof op diverse manieren kan vrijkomen uit de waterstoftank. Dat kan resulteren in een fakkel of een explosie. De omstandigheden in parkeergarages hebben invloed op zowel de kans dat waterstof vrijkomt als op de mogelijke effecten daarvan. Die effecten zijn naar verwachting groter vanwege het besloten karakter van parkeergarages. Daar staat tegenover dat de kans kleiner is dat de tank door een krachtige botsing lek raakt, vanwege de lage snelheid waarmee auto’s in parkeergarages rijden.
Het IFV gaat de resultaten van de literatuurstudie gebruiken om kennisdocumenten op te stellen voor de veiligheidsregio’s. Die kunnen op basis daarvan de risico’s beter beheersen en incidenten beter bestrijden.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner