Beveiliging nieuws

Onze partners

ARAS

BHVcertificaat.online

VVNL

Paraat

NIBHV

Avigilon Alta

Eizo

Dero Security Products

ADI

Explicate

Sequrix

PG Security Systems

SmartSD

Add Secure

De Beveiligingsjurist

CardAccess

Bydemes

2N

Trigion

Masset Solutions

Crown Security Services

VideoGuard

Advancis

VEB

Paxton

HD Security

CSL

Oribi ID Solutions

Gold-IP

Uniview

Nimo Dog Security

Centurion

20face

Unii

Brivo

Service Centrale Nederland

Akuvox

HID

Alarm Meldnet

Regio Control Veldt

DZ Technologies

IDIS

Seagate

Genetec

Optex

GFT

i-Pro

RoSecure

Connect Security

CDVI

Bosch Security Systems

Milestone

Lobeco

Secusoft

G4S

SmartCell

Ajax Systems

Kiwa

Nenova

Hikvision

OSEC

ASIS

EAL

Eagle Eye Networks

Securitas

Alphatronics

VAIBS

SMC Alarmcentrale

Multiwacht

Nimo Drone Security

SOBA

NetworxConnect

Top Security

Traka ASSA ABLOY

Seris

Hanwha Vision Europe

ASSA ABLOY

MPL

VBN

JMB Groep

Amsterdam heeft eerste elektrisch blusvoertuig

21 april 2021
Redactie
12:29

De brandweer Amsterdam-Amstelland rijdt als eerste in Nederland met een elektrisch aangedreven tankautospuit (e-TS). Deze gaat rijden vanuit de kazerne Osdorp. Het is volgens de brandweer een revolutionair voertuig dat is voorzien van de nieuwste technologieën.

Via een volledig digitale interface kunnen alle functies van het voertuig worden bestuurd, waarbij de voertuigdata op afstand is te monitoren. De nieuwe tankautospuit is gebouwd door de Oostenrijkse fabrikant Rosenbauer International. De brandweer Amsterdam-Amstelland had al elektrische personenauto’s in gebruik, maar nog geen blusvoertuig. De bedoeling is om in 2030 een geheel elektrisch wagenpark te hebben.

Proefmodel
Het nieuwe voertuig is vanaf de tekentafel ontwikkeld in samenwerking met de brandweer. Het is een pre-productie-model dat ook wordt getest door de korpsen van Berlijn en Dubai. Het hybride blusvoertuig met twee accupakketten is standaard emissieloos, maar als de stroom opraakt, kan een diesel aangedreven hulpmotor de accupakketten weer opladen.
De manschappencabine is groter en ruimer dan normaal en de stoelen staan dwars op de rijrichting om onderweg de communicatie te vergemakkelijken. Daaraan draagt ook de stillere elektrische aandrijving bij. Met de in hoogte verstelbare luchtvering kan het voertuig zakken of stijgen, afhankelijk van het type inzet. De laagste stand zal vooral voordelen opleveren bij het in- en uitstappen en het uitnemen van de bepakking. Ook ondersteunt het voertuig op deze wijze brandweerlieden die verschillen in lengte, leeftijd, kracht en geslacht.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Seagate

Suricat

MPL

Videoguard

Wordt een partner