Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

G4S

Secusoft

SmartSD

Lobeco

ADI

Hanwha Vision Europe

Kidde Commercial

Teletek

2N

Multiwacht Security

Paralax

Seagate

Eizo

VEB

Distri Company

Advancis

Uniview

Bosch Security Systems

VIGI

ASSA ABLOY

Brivo

Genetec

Nenova

SMC Alarmcentrale

ARAS

Ajax Systems

Unii

Securitas

SmartCell

Aritech

Akuvox

VBN

MOBOTIX

Sequrix

Seris

CDVI

Intrasec

Masset

Network Optix

SOBA

IDIS

Service Centrale Nederland

NIBHV

Paxton

VVNL

Optex

Traka ASSA ABLOY

LUGN

ASIS

Paraat

Regio Control Veldt

HD Security

Hikvision

Trigion

VAIBS

WBN Security

VisionPlatform.ai

CSL

Centurion

Van Dusseldorp Training

VGN Group

OSEC

Crown Security Services

MPL

Top Security

Connect Security

Add Secure

Milestone

Bydemes

Gold-IP

Synguard

i-Pro

HID

OpenEye

Eagle Eye Networks

Alarm Meldnet

Alphatronics

ADI legt nadruk op moderne manieren van ondersteuning

8 april 2022
Redactie
09:48

Op stand B.13 van ADI staat het netwerken centraal. Belangrijk, aldus algemeen directeur Koen de Rooij, want het gaat tegenwoordig nog steeds om producten, maar vooral om mensen. Op een groot scherm wordt getoond op welke moderne manieren de distributeur tegenwoordig ondersteuning biedt.

 

Vier leveranciers, Axis, Honeywell, Milestone en Resideo, laten op hoekpunten van de stand hun nieuwste oplossingen zien. Verder vindt alles rond en aan de grote bar plaats, die centraal staat op de stand. Er is de laatste jaren veel veranderd bij ADI en dat laat de distributeur graag zien. “In het verleden scoorden we een matige klanttevredenheid”, vertelt De Rooij. “Maar dat is tegenwoordig gelukkig anders. We hebben veel geïnvesteerd in verbetering daarvan en de beurs helpt ons om te tonen wat wij inmiddels hebben bereikt. Vandaar onze gastvrije benadering. Bezoekers komen tegenwoordig ook niet meer voor producten naar een beurs, maar om te netwerken en kennis uit te wisselen. Dat kan perfect bij ons. Dat wij ondersteuning bieden bij producten was natuurlijk al bekend, maar het idee was altijd dat die alleen aan heel grote klanten werd aangeboden. Tijdens de beurs laten wij zien dat ook kleine bedrijven en een-pitters op ons kunnen rekenen, als een project uitdagingen met zich meebrengt. Zo kunnen wij apparatuur vooraf helemaal configureren, zodat deze op de locatie alleen nog geplaatst hoeft te worden. En dat voor een heel acceptabel bedrag.

Digitale acceleratie
Tijdens de beurs laten wij ook zien hoe wij omgaan met productbeschikbaarheid. Het is inmiddels wel bekend dat er wereldwijd een enorme schaarste aan elektronica is. En hoewel wij voor zo’n 60 miljoen dollar aan voorraden hebben, kan het gebeuren dat bepaalde componenten een lange levertijd hebben. Wij zoeken dan samen met de klant naar alternatieve mogelijkheden. Als je daar goed over communiceert, merk je dat er vaker begrip ontstaat. Wat daarbij ook helpt is dat iedere klant bij ons een eigen accountmanager heeft, die alles kan en regelt. Je wordt niet van het kastje naar de muur gestuurd als er een probleem is. Ik weet dat het vroeger anders ging, maar tegenwoordig scoren we heel hoog in klanttevredenheidsonderzoeken en dat komt vooral omdat wij altijd snel en proactief reageren op vragen. Zo los je niet altijd het probleem op, maar je geeft wel aan dat je er serieus mee omgaat en dat wordt gewaardeerd. Wat verder sterk verbeterd is, is het bestelproces. Was het voorheen lastig om online te bestellen, tegenwoordig gaat dat heel makkelijk via onze website, onze app of zelfs via EDI (Electronic Data Interchange). Ouderwets afhalen kan overigens nog steeds, maar voor wie snel nooit snel genoeg is, laten we tijdens de beurs zien welke digitale acceleratie we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt en hoe klanten daar optimaal van kunnen profiteren.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Seagate

Boon Edam

VIGI

Distri Company

Suricat

SequriX

Artitech Kidde Commercial

Wordt een partner