Advertentie Fightstuff refereert aan drama
Het bedrijf Fightstuff uit Almere speelt met een advertentie in de lokale krant De Almare in op het schietdrama in Alphen aan den Rijn. Het betreft een oproep voor de workshop Gunsurvival.
In de advertentie refereert het bedrijf naar de schietpartij. Als men de workshop maar gevolgd heeft, hoeft je niet kansloos te zijn.
Op de website van de krant De Almare was dinsdag korte tijd een ingezonden artikel te zien. Het artikel had de kop ‘Kansloos in Alphen a/d Rijn?’ Er ontstond veel ophef over het artikel en de advertentie voor de ‘spectaculaire workshop’. De website heeft het ingezonden stuk inmiddels verwijderd.
Koos Cuijpers, eigenaar van Fightstuff, zegt tegen AD.nl geen spijt te hebben van zijn advertentie. ‘Mensen moeten niet piepen en huilen na zo’n schietincident. Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en stoppen met klagen. Zo’n gebeurtenis komt elke week voor en ik wil mensen leren alert te zijn.’