Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Sequrix

Service Centrale Nederland

HID

SmartCell

Distri Company

CDVI

Paxton

G4S

NIBHV

Unii

Uniview

Paraat

Bydemes

MOBOTIX

Van Dusseldorp Training

Synguard

ADI

SMC Alarmcentrale

OSEC

Alphatronics

Add Secure

Milestone

Advancis

Traka ASSA ABLOY

CSL

Eizo

2N

OpenEye

Masset

MPL

Secusoft

Securitas

Eagle Eye Networks

Trigion

Hanwha Vision Europe

Crown Security Services

HD Security

Seris

VAIBS

ASIS

Ajax Systems

VVNL

Connect Security

Teletek

Network Optix

Aritech

Centurion

IDIS

Regio Control Veldt

Akuvox

Lobeco

Bosch Security Systems

Nenova

VEB

SOBA

ARAS

LUGN

Intrasec

Optex

WBN Security

i-Pro

Alarm Meldnet

ASSA ABLOY

VIGI

Kidde Commercial

VBN

VisionPlatform.ai

Hikvision

Multiwacht Security

Seagate

Top Security

Brivo

Gold-IP

Paralax

VGN Group

Genetec

SmartSD

Als meldkamer operationeel blijven in crisistijd

30 maart 2020
Redactie
12:34

De continuïteit van vitale beroepen wordt tijdens de coronacrisis behoorlijk op de proef gesteld. Zo ook bij de meldkamer van Alarm Meldnet, gevestigd in een deel van Nederland met de grootste concentratie besmette personen. Toch verwacht het bedrijf geen problemen, dankzij het preventieve en proactieve beleid.

Zeker in het zuidoosten van Nederland – Alarm Meldnet zit in Roermond en Maastricht – is de kans op een besmetting met het coronavirus reëel te noemen. Hoewel ook dit bedrijf een half jaar geleden onmogelijk kon vermoeden in wat voor crisis Nederland en de rest van de wereld terecht zouden komen, is men wel altijd voorbereid geweest op dit scenario. Zo is elke medewerker opgeleid om de vitale functie van centralist te kunnen vervullen. De centralisten zelf natuurlijk, maar ook de mensen op de administratie, verkoopafdelingen en de technische medewerkers. Het voltallige personeel is niet alleen opgeleid tot centralist, maar heeft ook voldoende operationele ervaring, zo verzekert de directie. Dat maakt het bedrijf erg flexibel en die flexibiliteit is nu harder nodig dan ooit. Op het moment wordt het bedrijf nog niet door een hoger ziekteverzuim geplaagd, maar mocht dat onverhoopt wel gaan gebeuren, dan zullen klanten daar weinig van merken. Ook meldingen met een lagere prioriteit zullen volgens de directie gewoon worden afgehandeld, met de snelheid die klanten gewend zijn. Alleen administratieve zaken blijven misschien iets langer liggen dan normaal, maar daar zullen klanten in deze tijden begrip voor kunnen opbrengen.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Boon Edam

Distri Company

Seagate

Artitech Kidde Commercial

Suricat

SequriX

VIGI

Wordt een partner