Beveiliging nieuws

Onze partners

VAIBS

SMC Alarmcentrale

IDIS

Nimo Drone Security

VBN

Hanwha Vision Europe

Advancis

Service Centrale Nederland

Securitas

SOBA

Genetec

Uniview

Nimo Dog Security

2N

Sequrix

JMB Groep

MPL

Eagle Eye Networks

Hikvision

Brivo

Gold-IP

Eizo

Avigilon Alta

Bosch Security Systems

Nenova

Dero Security Products

Lobeco

i-Pro

Masset Solutions

Milestone

HD Security

Connect Security

OSEC

Oribi ID Solutions

RoSecure

NetworxConnect

Traka ASSA ABLOY

EAL

NIBHV

CardAccess

Alphatronics

HID

Top Security

Ajax Systems

Dahua

Secusoft

G4S

VideoGuard

Seagate

Centurion

Paraat

Unii

ARAS

20face

Bydemes

SmartCell

ADI

DZ Technologies

CDVI

ASIS

Akuvox

Kiwa

Paxton

GFT

Trigion

Optex

CSL

Multiwacht

PG Security Systems

VVNL

Explicate

Add Secure

De Beveiligingsjurist

Regio Control Veldt

Seris

ASSA ABLOY

BHVcertificaat.online

Alarm Meldnet

VEB

SmartSD

Crown Security Services

Ambulancediensten bezorgd over lagere maximum snelheid

27 februari 2020
Redactie
08:37

Ambulancediensten maken zich zorgen over de verlaging van de maximum snelheid op de snelwegen vanaf 16 maart. Nu mogen zij bij spoedgevallen nog 170 kilometer per uur. Dat wordt 140 kilometer per uur. “Dat kan het verschil maken als elke seconde telt”, meldt amublancedienst Zuid-Holland-Zuid op Facebook.

Vanaf 16 maart mag op alle snelwegen in Nederland overdag nog maar maximaal 100 kilometer per uur worden gereden. Niet vanwege de veiligheid, maar om de uitstoot van schadelijke stoffen te beperken. Hulpverleningsvoertuigen mogen harder rijden dan de maximumsnelheid, maar het verschil mag niet groter zijn dan 40 kilometer per uur. Anders volgt zonder pardon een boete.

Trajectcontrole
Door de snelheidsbeperking zal het gemiddeld langer gaan duren voordat ambulances een patiënt bereiken en deze bij het ziekenhuis kunnen afleveren. Men zou de limiet nog kunnen negeren als er een mensenleven op het spel staat, maar ook dan is de kans op vertraging groot, doordat het overige verkeer ook langzamer rijdt. Zeker nu op veel meer plaatsen trajectcontrole wordt ingevoerd. De ambulancediensten kunnen nu nog niet bepalen of de rijtijden echt langer zullen worden en wat daarvan de consequenties zullen zijn. Het gebeurt volgens hen zelden dat 170 kilometer per uur wordt gereden. Men wil tenslotte ook rekening houden met de veiligheid van andere weggebruikers. ‘Maar op het moment dat elke seconde telt, kan het toch verschil maken. We doen natuurlijk ons uiterste best om tijdverlies tot een minimum te beperken’, schrijft Zuid-Holland-Zuid op Facebook. ‘Als je naar een reanimatie gaat, telt elke seconde’.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

MPL

Wordt een partner