Banken Nederland weinig zorgen over bedreigingen e-mail
De kostengroei van e-mailmanagement die Nederlandse financi?le dienstverleners voorzien, is veel groter dan die in andere landen. Daar komt bij dat Nederlandse instellingen zich, in vergelijking met andere Europese landen en de Verenigde Staten, het minst zorgen maken over bedreigingen voor hun e-mailberichtenverkeer.
Juist de combinatie van enerzijds hoge kosten en anderzijds relatieve onbezorgdheid, valt op. In andere landen gaan deze ‘zorg’ en kosten gelijk op. Dit is een uitkomst van onderzoek naar e-mailmanagement in de financi?le sector in Nederland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten dat in opdracht van BT is uitgevoerd door MORI. Er is gevraagd naar de elementen: virussen, spam, hacking, phishing, compliance en mailboxmanagement.
Het onderzoek laat zien dat de meeste organisaties de komende drie jaar een stijging verwachten van de kosten van e-mailmanagement. Het merendeel van de respondenten (65 procent) verwacht dat de kosten voor naleving van de wet- en regelgeving zullen stijgen. Daar staat tegenover dat organisaties die hun e-mailinfrastructuur uitbesteden of dit van plan zijn, verwachten dat de kosten voor e-mailbeheer zullen dalen ten opzichte van organisaties die dit zelf doen.
BT liet dit onderzoeken omdat dit belangrijke marktinformatie is voor de IT-dienstenleverancier als aanbieder van e-mailmanagement. In september 2004 introduceerde BT in Nederland het Message Management Platform (MMP). BT’s MMP biedt een alles-in-??n oplossing voor het steeds complexere beheer van zakelijke e-mail. Het maakt oplossingen zoals anti-spam, anti-virus, archivering en tools voor het beheren van de mailbox toegankelijk via een standaard beheersinterface. MMP vereenvoudigt het beheer en de controle over bestaande e-mailsystemen en zorgt voor een daling van de Total Cost of Ownership.
Link: bt global services