Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Akuvox

ADI

Hanwha Vision Europe

Lobeco

Sequrix

Gold-IP

Genetec

Nenova

Alarm Meldnet

Regio Control Veldt

Alphatronics

Add Secure

VAIBS

Traka ASSA ABLOY

CSL

Milestone

Connect Security

Paxton

BHVcertificaat.online

Seagate

VVNL

NIBHV

2N

HD Security

Eizo

Teletek

Distri Company

VisionPlatform.ai

G4S

i-Pro

ASSA ABLOY

Unii

Crown Security Services

Kidde Commercial

Uniview

SOBA

ASIS

HID

Aritech

Intrasec

Top Security

Paraat

Brivo

Service Centrale Nederland

Secusoft

Network Optix

CDVI

VBN

SMC Alarmcentrale

EAL

Multiwacht

VGN Group

SmartCell

Dero Security Products

Masset

Oribi ID Solutions

Optex

Securitas

ARAS

Advancis

Seris

VideoGuard

Eagle Eye Networks

Synguard

OSEC

MOBOTIX

Bydemes

VEB

Bosch Security Systems

LUGN

IDIS

Ajax Systems

SmartSD

Paralax

Trigion

Hikvision

MPL

Centurion

Bedrijven blokkeren minder social media-applicaties

9 oktober 2013
Redactie
16:03

Uit het onderzoek ‘Killer Apps 2013’ van Ipanema Technologies blijkt dat bedrijven minder social media-applicaties blokkeren dan vorig jaar. Het aantal organisaties dat de toegang tot Facebook blokkeert is gedaald met 15% en het blokkeren van YouTube is verminderd met 17%.

Social media bieden grote voordelen voor bedrijven en de trend onder het IT-management om hun grip daarop te verminderen zal dan ook welkom zijn, zegt Thierry Grenot, Executive Vice-President van Ipanema Technologies. De uitdaging voor de IT-afdelingen is om er nu voor te zorgen dat social media-verkeer effectief wordt beheerd en dat de prestaties van bedrijfskritische applicaties gegarandeerd is.

blokkeren social media-apps

Het onderzoek is gericht op bedrijven in de Verenigde Staten en Europa. Amerikaanse bedrijven sluiten over het algemeen vaker de toegang tot alle social media-applicaties af, met uitzondering van LinkedIn. Wereldwijd bekeken is duidelijk te zien dat het blokkeren van social media het meest gebeurt in de VS, waar 69% van de bedrijven toegang tot Facebook verhindert voor werknemers en 65% de toegang tot YouTube afsluit.

Een explosieve toename van het aantal medewerkers dat YouTube-video’s bekijkt of foto’s deelt via Facebook, zal er hoogstwaarschijnlijk voor zorgen dat bedrijfsnetwerken veel zwaarder belast worden. En er moet een manier zijn om prioriteit te geven aan het applicatieverkeer dat werkelijk van belang is voor de gebruikersproductiviteit.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Videoguard

Seagate

Suricat

Artitech Kidde Commercial

Boon Edam

Distri Company

SequriX

Wordt een partner