Beveiliging nieuws

Onze partners

Securitas

SmartSD

Top Security

2N

G4S

Alarm Meldnet

HD Security

IDIS

Dero Security Products

De Beveiligingsjurist

VAIBS

HID

Bydemes

Sequrix

Trigion

Akuvox

Masset Solutions

Hanwha Vision Europe

Eagle Eye Networks

i-Pro

Milestone

VideoGuard

Traka ASSA ABLOY

VVNL

Paxton

Hikvision

JMB Groep

Uniview

BHVcertificaat.online

Add Secure

Nenova

Regio Control Veldt

SmartCell

ASSA ABLOY

Bosch Security Systems

Connect Security

Nimo Dog Security

Eizo

Oribi ID Solutions

Lobeco

VEB

ADI

Seagate

ARAS

CDVI

SOBA

Centurion

Explicate

20face

Nimo Drone Security

Kiwa

Optex

NetworxConnect

PG Security Systems

GFT

RoSecure

Ajax Systems

EAL

Crown Security Services

Alphatronics

Gold-IP

NIBHV

Service Centrale Nederland

Genetec

SMC Alarmcentrale

Seris

Avigilon Alta

CardAccess

ASIS

Brivo

Multiwacht

Paraat

Unii

CSL

DZ Technologies

VBN

OSEC

Secusoft

Advancis

Bedrijven blokkeren minder social media-applicaties

9 oktober 2013
Redactie
16:03

Uit het onderzoek ‘Killer Apps 2013’ van Ipanema Technologies blijkt dat bedrijven minder social media-applicaties blokkeren dan vorig jaar. Het aantal organisaties dat de toegang tot Facebook blokkeert is gedaald met 15% en het blokkeren van YouTube is verminderd met 17%.

Social media bieden grote voordelen voor bedrijven en de trend onder het IT-management om hun grip daarop te verminderen zal dan ook welkom zijn, zegt Thierry Grenot, Executive Vice-President van Ipanema Technologies. De uitdaging voor de IT-afdelingen is om er nu voor te zorgen dat social media-verkeer effectief wordt beheerd en dat de prestaties van bedrijfskritische applicaties gegarandeerd is.

blokkeren social media-apps

Het onderzoek is gericht op bedrijven in de Verenigde Staten en Europa. Amerikaanse bedrijven sluiten over het algemeen vaker de toegang tot alle social media-applicaties af, met uitzondering van LinkedIn. Wereldwijd bekeken is duidelijk te zien dat het blokkeren van social media het meest gebeurt in de VS, waar 69% van de bedrijven toegang tot Facebook verhindert voor werknemers en 65% de toegang tot YouTube afsluit.

Een explosieve toename van het aantal medewerkers dat YouTube-video’s bekijkt of foto’s deelt via Facebook, zal er hoogstwaarschijnlijk voor zorgen dat bedrijfsnetwerken veel zwaarder belast worden. En er moet een manier zijn om prioriteit te geven aan het applicatieverkeer dat werkelijk van belang is voor de gebruikersproductiviteit.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Seagate

Videoguard

Wordt een partner