BeveiligingNieuws.nl presenteert volledig vernieuwd platform
Aan al het goede komt een eind. Zo ook aan de huidige website van BeveiligingNieuws.nl die maar liefst tien jaar succesvol heeft kunnen blijven. Er waren de laatste tijd echter zoveel aanpassingen nodig, dat nieuwbouw een betere optie was. Dit is het laatste bericht dat ook nog op het oude platform is gepubliceerd.
De afgelopen jaren is al veel verbeterd aan de website, maar het platform bleef afhankelijk van verouderde technologie, waardoor het een steeds grotere uitdaging werd om alles snel, overzichtelijk en veilig te houden. Met de nieuwe website zijn dergelijke problemen niet aan de orde. BeveiligingNieuws.nl 3.0 draait in een moderne, uiterst veilige, supersnelle en ecologisch verantwoorde cloudomgeving. Deze technologie zorgt ervoor dat informatie heel makkelijk en vooral snel gevonden kan worden door mensen, maar ook door zoekmachines en AI-systemen. Handig voor bezoekers, maar essentieel voor commerciële partners die zo aanzienlijk meer effect kunnen bereiken met hun marketingactiviteiten op ons platform.
Nieuwe functies
Verreweg het meeste is dus ‘onder de motorkap’ veranderd. Maar ook zichtbaar is het nodige vernieuwd. De website heeft een eigentijdse uitstraling gekregen, is overzichtelijker geworden en heeft een aantal nieuwe functies. Zo presenteert de beheerder regelmatig een vlog met aandacht voor actuele ontwikkelingen, is er een bedrijvengids bijgekomen en kunnen onbekende termen nu worden geraadpleegd in een geïntegreerde SecuPedia met nu al zo’n 300 onderwerpen. De lange lijst van nieuwsberichten heeft plaatsgemaakt voor een ‘magazine style’ met de rubrieken Actueel, Innovatie, Evenementen, Achtergrond & Opinie, Opleidingen en Vacatures. Dat zijn de thema’s die onze doelgroep verreweg het meeste interesseren. De ruim 34.000 nieuwsberichten van de afgelopen 19 jaar zijn natuurlijk overgezet en worden als vanouds dagelijks aangevuld met de nieuwste actualiteit.
Dinsdag 9 april werd van oud naar nieuw overgeschakeld. Dat gebeurde klokslag 9 uur. Het kon toen nog enkele uren duren voordat iedereen de nieuwe website ziet. In de tussentijd kon het nieuws natuurlijk gewoon op LinkedIn, Facebook en X worden gevolgd.