Beveiliging nieuws

Onze partners

Paxton

20face

Avigilon Alta

Kiwa

NIBHV

SmartSD

Traka ASSA ABLOY

Nenova

Connect Security

Genetec

JMB Groep

Sequrix

ADI

VAIBS

Optex

VVNL

Nimo Drone Security

Bosch Security Systems

Secusoft

EAL

Trigion

RoSecure

ARAS

CDVI

Masset Solutions

HID

Milestone

SMC Alarmcentrale

Alarm Meldnet

VBN

VEB

Eagle Eye Networks

Explicate

Bydemes

Eizo

Dero Security Products

SmartCell

Advancis

De Beveiligingsjurist

ASIS

Add Secure

Oribi ID Solutions

Nimo Dog Security

GFT

Alphatronics

Regio Control Veldt

i-Pro

SOBA

PG Security Systems

OSEC

Crown Security Services

Seagate

G4S

Securitas

Gold-IP

Centurion

Unii

Hanwha Vision Europe

Uniview

2N

Top Security

VideoGuard

CardAccess

BHVcertificaat.online

IDIS

NetworxConnect

HD Security

DZ Technologies

Brivo

ASSA ABLOY

Akuvox

Hikvision

Multiwacht

Seris

Paraat

CSL

Service Centrale Nederland

Ajax Systems

Lobeco

Campagne voor jongeren tegen identiteitsfraude

3 juli 2019
Redactie
10:15

‘Eerlijk over je ID. Daar kom je verder mee.’ Met deze titel lanceert de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een campagne om jongeren tussen de 16 en 22 jaar bewust te maken van de vormen en consequenties van ID-fraude.

Een ID-kaart lenen, uitlenen of vervalsen lijkt onschuldig. Dit kan echter vervelende gevolgen hebben. Zo kan iemand voor twee jaar zijn of haar paspoort kwijtraken.
Met de campagne wil de overheid niet alleen jongeren bewust maken van de gevolgen van ID-fraude, maar ook benadrukken dat het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart documenten zijn waar een groot vertrouwen en waarde aan wordt gehecht.

Social media
De campagne wordt voornamelijk via social media ingezet met behulp van ‘influencers’. Er is een campagnewebsite www.eerlijkoverjeID.nl en de onder jongeren populaire influencer Hanwe heeft een interactieve YouTube-film gemaakt, waarbij de kijker zelf de verhaallijn bepaalt. Na elke korte video krijgt de kijker een keuze voorgelegd in de vorm van twee aanklikbare opties die elk doorlinken naar de volgende, korte video.

Voor de campagne zijn posters, online en social video’s en dergelijke ontwikkeld.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

Suricat

Seagate

Wordt een partner