Dahua-systemen nu eenvoudig via cloud te beheren
Met het nieuwe COS Pro Cloud Platform, dat in het vierde kwartaal beschikbaar komt, brengt Dahua een op de cloud gebaseerde dienst, waarmee op afstand apparatuur is te beheren. Installateurs kunnen hiermee hun dienstverlening voor klanten verbeteren en efficiënter maken.
Als een camera defect raakt, ontvangt de installateur een pushbericht, waarbij geprobeerd kan worden het probleem op afstand te herstellen. Vanuit één interface zijn zo de systemen van meerdere klanten te beheren. Volgens Dahua gaat dit via een eenvoudig te bedienen gebruikersinterface, waarop alles visueel wordt weergegeven. Bij problemen verschijnt een opvallend pop-up-bericht. Ook meldingen van noodzakelijke werkzaamheden verschijnen automatisch. Via duidelijke instructies krijgt de installateur aanwijzingen hoe problemen opgelost kunnen worden. COS Pro bewaakt zo continu de ‘gezondheid’ van de bij klanten geïnstalleerde systemen.
Bedrijfsbeheer
Via het webportaal zijn ook bedrijfsgegevens en informatie over medewerkers en klanten te beheren. Zo zijn eenvoudig bepaalde taken aan medewerkers toe te kennen. Ook de waardering van de klant voor de medewerker is bij te houden. Zo wordt duidelijk wie het meest geschikt is voor bepaalde werkzaamheden en voor wellicht bijscholing gewenst is. Het is ook mogelijk om op locatie het installatiewerk te laten doen en de apparatuur vanuit de eigen vestiging in te regelen. Installateurs kunnen hun eigen bedrijfslogo invoeren in de voor eindgebruikers ontwikkelde DMSS-app. Het platform voldoet volgens Dahua aan de Europese privacyregelgeving en de data wordt gehost in Frankfurt.