Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Seris

Sequrix

SmartCell

Connect Security

Akuvox

MOBOTIX

2N

Regio Control Veldt

VisionPlatform.ai

Alphatronics

Advancis

Network Optix

Service Centrale Nederland

ASSA ABLOY

IDIS

Hikvision

Paxton

VBN

MPL

ASIS

Secusoft

Brivo

Alarm Meldnet

Nenova

OSEC

BHVcertificaat.online

Eizo

VAIBS

Bosch Security Systems

Uniview

Intrasec

Kidde Commercial

Paralax

CSL

Genetec

Hanwha Vision Europe

SMC Alarmcentrale

VVNL

Masset

NIBHV

Ajax Systems

Bydemes

Teletek

LUGN

Unii

Paraat

Add Secure

i-Pro

Distri Company

ADI

Gold-IP

Trigion

SOBA

Milestone

VEB

Centurion

SmartSD

ARAS

Synguard

Lobeco

VGN Group

CDVI

Seagate

Crown Security Services

Optex

Traka ASSA ABLOY

G4S

OpenEye

Van Dusseldorp Training

Eagle Eye Networks

Securitas

Aritech

Top Security

Multiwacht Security

HID

HD Security

Europarlement wil veel meer beveiligde truckparkings

5 oktober 2017
Redactie
04:45

Europa moet veel meer doen om vrachtwagenchauffeurs te beschermen, zegt het Europarlement. Vooral omdat de risico’s steeds groter worden. Zo heeft de georganiseerde misdaad het op de lading voorzien, willen terroristen de truck stelen om er aanslagen mee te plegen en kruipen er in de buurt van havensteden steeds vaker verstekelingen aan boord.

Om de risico’s te verminderen stelt het Europarlement voor om langs belangrijke vrachtroutes om de 100 kilometer een beveiligde parkeerplaats aan te leggen. Brussel heeft daar de afgelopen jaren al 30 miljoen euro voor gereserveerd, maar dat heeft nog niet geleid tot voldoende beveiligde parkeerplaatsen. En die zijn hard nodig, want volgens cijfers van het wegvervoer is het aantal ladingdiefstallen het afgelopen jaar met een kwart toegenomen. Ten opzichte van vier jaar geleden is de stijging zelfs meer dan 200 procent. En dat betreft dan alleen nog geregistreerde criminaliteit.

Verstekelingen
Een ander probleem vormen verstekelingen. Frankrijk doet daar weinig tegen. De Britten controleren echter wel streng en als zij verstekelingen in een vrachtwagen aantreffen, kunnen de chauffeur en diens werkgever op hoge boetes rekenen. PvdA-Europarlementariër Agnes Jongerius vroeg de Commissie wat België, Nederland en Frankrijk hebben gedaan om de situatie rond Calais veiliger te maken. Een antwoord bleef uit.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

SequriX

Distri Company

Seagate

Suricat

Artitech Kidde Commercial

Boon Edam

Wordt een partner