Beveiliging nieuws

Onze partners

Advancis

Secusoft

SmartCell

Lobeco

Hikvision

Trigion

Oribi ID Solutions

Multiwacht

Nimo Dog Security

Paraat

Uniview

CDVI

SMC Alarmcentrale

CardAccess

Milestone

PG Security Systems

Brivo

DZ Technologies

HID

Connect Security

Securitas

Masset Solutions

Seris

Genetec

2N

Unii

Eizo

Service Centrale Nederland

IDIS

VAIBS

Nenova

Avigilon Alta

Centurion

Gold-IP

Bydemes

Paxton

Sequrix

Kiwa

SmartSD

Optex

RoSecure

Alarm Meldnet

VideoGuard

Traka ASSA ABLOY

EAL

ASIS

ASSA ABLOY

Nimo Drone Security

NIBHV

i-Pro

SOBA

De Beveiligingsjurist

NetworxConnect

20face

Top Security

BHVcertificaat.online

VVNL

Crown Security Services

Alphatronics

Ajax Systems

JMB Groep

Add Secure

ARAS

Hanwha Vision Europe

VBN

Regio Control Veldt

Bosch Security Systems

ADI

OSEC

VEB

Seagate

Akuvox

Dero Security Products

CSL

G4S

HD Security

GFT

Eagle Eye Networks

Explicate

Europarlement wil veel meer beveiligde truckparkings

5 oktober 2017
Redactie
04:45

Europa moet veel meer doen om vrachtwagenchauffeurs te beschermen, zegt het Europarlement. Vooral omdat de risico’s steeds groter worden. Zo heeft de georganiseerde misdaad het op de lading voorzien, willen terroristen de truck stelen om er aanslagen mee te plegen en kruipen er in de buurt van havensteden steeds vaker verstekelingen aan boord.

Om de risico’s te verminderen stelt het Europarlement voor om langs belangrijke vrachtroutes om de 100 kilometer een beveiligde parkeerplaats aan te leggen. Brussel heeft daar de afgelopen jaren al 30 miljoen euro voor gereserveerd, maar dat heeft nog niet geleid tot voldoende beveiligde parkeerplaatsen. En die zijn hard nodig, want volgens cijfers van het wegvervoer is het aantal ladingdiefstallen het afgelopen jaar met een kwart toegenomen. Ten opzichte van vier jaar geleden is de stijging zelfs meer dan 200 procent. En dat betreft dan alleen nog geregistreerde criminaliteit.

Verstekelingen
Een ander probleem vormen verstekelingen. Frankrijk doet daar weinig tegen. De Britten controleren echter wel streng en als zij verstekelingen in een vrachtwagen aantreffen, kunnen de chauffeur en diens werkgever op hoge boetes rekenen. PvdA-Europarlementariër Agnes Jongerius vroeg de Commissie wat België, Nederland en Frankrijk hebben gedaan om de situatie rond Calais veiliger te maken. Een antwoord bleef uit.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner