Beveiliging nieuws

Onze partners

SmartCell

Genetec

2N

Advancis

Nimo Drone Security

OSEC

Alarm Meldnet

CDVI

Masset Solutions

VEB

SMC Alarmcentrale

HID

Optex

BHVcertificaat.online

MPL

VBN

JMB Groep

NIBHV

Service Centrale Nederland

SmartSD

Multiwacht

20face

Gold-IP

ASIS

Avigilon Alta

Top Security

Bosch Security Systems

NetworxConnect

Uniview

RoSecure

Unii

Connect Security

ADI

Secusoft

Paraat

Alphatronics

HD Security

GFT

De Beveiligingsjurist

Eagle Eye Networks

Crown Security Services

Regio Control Veldt

IDIS

ASSA ABLOY

SOBA

Eizo

Trigion

Hikvision

G4S

Sequrix

Oribi ID Solutions

Bydemes

Nimo Dog Security

Hanwha Vision Europe

CardAccess

Traka ASSA ABLOY

DZ Technologies

Milestone

Seagate

Lobeco

Nenova

CSL

Ajax Systems

Seris

Add Secure

VAIBS

Paxton

Brivo

VVNL

i-Pro

Securitas

Explicate

PG Security Systems

ARAS

Akuvox

Kiwa

VideoGuard

Dero Security Products

EAL

Centurion

Gepatenteerde vluchtluiken voor Noord / Zuidlijn Amsterdam

23 augustus 2013
Redactie
09:53

Speciaal voor de ondergrondse bouw ontwikkelde Storax een uniek gepatenteerd vluchtluik.
Het unieke aan het vluchtluik is dat het systeem 100% garantie biedt dat het luik opengaat.

Zelfs bij het niet ontvangen van een signaal vanuit de brandmeldcentrale, door uitval van hoofd- of noodstroom, gaat het luik nog altijd open door middel van een eigen noodenergiesysteem (NES). Vanwege deze unieke veilige eigenschappen heeft Storax besloten om octrooi op het vluchtluik aan te vragen.

Na opdrachten voor parkeergarages en metrostations kreeg Storax deze maand opdracht voor de Noord / Zuidlijn, het grootste ondergrondse project van de laatste jaren in Nederland. De vluchtwegen van deze nieuwe metrolijn in Amsterdam worden over enkele maanden voorzien van Storax NES vluchtluiken.

vluchtluik

De Storax vluchtluiken bieden 100% vluchtgarantie, ze zijn elektrisch, hydraulisch en handmatig te openen, ook als de hoofd- of noodstroom uitvalt. Of het nu om metrostations, tunnels of parkeergarages gaat. Ondergrondse projecten hebben altijd te maken met strenge veiligheidseisen. Terroristische aanslagen in metrostations, ongelukken in tunnels en branden in parkeergarages geven keer op keer aan hoe belangrijk de vluchtveiligheid is in ondergrondse ruimtes.

vluchtluik

Bij het ontwerp van de Noord / Zuidlijn is er ook veel aandacht besteed aan de brandveiligheid en vluchtveiligheid. Er is gekozen voor een “safe haven” veiligheidsstrategie. Deze strategie houdt in dat in geval van calamiteit de metro doorrijdt naar het eerstvolgende station (safe haven). In de metrostations zijn alle voorzieningen aanwezig om passagiers snel in veiligheid te brengen, door hen naar het straatniveau te begeleiden. Er is ook een oplossing wanneer de metro door omstandigheden niet bij een “safe haven” kan komen. In dat geval kunnen metropassagiers via vluchtwegen naar de naastgelegen tunnelbuis of naar de straat vluchten. In totaal worden er 9 vluchtluiken op maat gemaakt en gemonteerd.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

MPL

Suricat

Seagate

Wordt een partner