Beveiliging nieuws

Onze partners

NIBHV

ASSA ABLOY

ADI

Nimo Drone Security

Akuvox

Ajax Systems

GFT

Uniview

VideoGuard

Eagle Eye Networks

Bosch Security Systems

Securitas

Bydemes

RoSecure

JMB Groep

DZ Technologies

Regio Control Veldt

Dahua

Paxton

Trigion

Centurion

i-Pro

Advancis

Dero Security Products

Genetec

Paraat

VAIBS

SmartSD

Masset Solutions

Milestone

Secusoft

VBN

SMC Alarmcentrale

PG Security Systems

Add Secure

HD Security

Eizo

Oribi ID Solutions

VEB

Connect Security

CardAccess

BHVcertificaat.online

Lobeco

Nenova

NetworxConnect

Brivo

Alphatronics

EAL

G4S

ASIS

SOBA

Multiwacht

ARAS

Sequrix

MPL

20face

OSEC

Top Security

De Beveiligingsjurist

Service Centrale Nederland

Hikvision

Gold-IP

IDIS

Unii

Seris

Kiwa

VVNL

Optex

CSL

Traka ASSA ABLOY

Hanwha Vision Europe

CDVI

SmartCell

Seagate

Explicate

Nimo Dog Security

HID

Avigilon Alta

Alarm Meldnet

2N

Crown Security Services

Grote steden willen meer verkeershandhaving met boa’s

7 maart 2024
Redactie
06:28

De vier grootste steden van Nederland pleiten samen met belangenorganisaties voor uitgebreidere handhavingsbevoegdheden voor boa’s om verkeersovertredingen aan te pakken. Dat maakt de NOS bekend.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, bekend als de G4, streven ernaar doeltreffender op te treden tegen overtredingen zoals te hard rijden, rijden onder invloed en asociaal rijgedrag. De Rotterdamse wethouder Vincent Karremans benadrukt de behoefte aan daadkrachtig optreden, waar momenteel beperkingen aan kleven. Volgens hem is de pakkans voor verkeersovertredingen schrikbarend laag. Dit onderstreept de noodzaak van uitgebreidere handhavingsbevoegdheden om de verkeersveiligheid te verbeteren.

Snelheidscontroles met mobiele apparatuur
Momenteel is de handhaving van verkeersregels landelijk geregeld, met beperkte capaciteit en schaarse middelen. De G4 stelt voor om buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) uitgebreidere bevoegdheden te geven, zodat zij snelheidscontroles met mobiele apparatuur kunnen uitvoeren en voertuigen kunnen beboeten op basis van kenteken, zonder ze eerst te laten stoppen.
Daarnaast pleiten ze voor meer lokale flitspalen, waarvan de opbrengsten naar een plaatselijk verkeersveiligheidsfonds zouden gaan. Dit fonds zou worden gebruikt om onveilige straten, fietspaden en kruispunten aan te pakken, maar ook om de extra handhaving te financieren. Dit wordt voorgesteld als een maatregel om de stijgende trend in verkeersongevallen en gewonden tegen te gaan.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Seagate

Videoguard

MPL

Suricat

Wordt een partner