Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

OSEC

2N

NetworxConnect

CSL

Service Centrale Nederland

NIBHV

CDVI

Regio Control Veldt

Avigilon Alta

Add Secure

Eagle Eye Networks

Paxton

Alphatronics

SOBA

Hikvision

Secusoft

Genetec

Alarm Meldnet

Uniview

Trigion

ARAS

HID

Connect Security

Gold-IP

Dero Security Products

HD Security

Top Security

Unii

Advancis

ADI

VVNL

Securitas

EAL

ASSA ABLOY

Paraat

Crown Security Services

Nenova

Bydemes

Oribi ID Solutions

i-Pro

SmartCell

Traka ASSA ABLOY

Hanwha Vision Europe

IDIS

Intrasec

Eizo

SMC Alarmcentrale

VideoGuard

Akuvox

VAIBS

Kiwa

Masset Solutions

Multiwacht

Seris

Optex

VEB

Aritech

Centurion

BHVcertificaat.online

Bosch Security Systems

Brivo

PG Security Systems

Seagate

G4S

Network Optix

Lobeco

SmartSD

VBN

ASIS

Milestone

Distri Company

Ajax Systems

Sequrix

MOBOTIX

Grote steden willen meer verkeershandhaving met boa’s

7 maart 2024
Redactie
06:28

De vier grootste steden van Nederland pleiten samen met belangenorganisaties voor uitgebreidere handhavingsbevoegdheden voor boa’s om verkeersovertredingen aan te pakken. Dat maakt de NOS bekend.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, bekend als de G4, streven ernaar doeltreffender op te treden tegen overtredingen zoals te hard rijden, rijden onder invloed en asociaal rijgedrag. De Rotterdamse wethouder Vincent Karremans benadrukt de behoefte aan daadkrachtig optreden, waar momenteel beperkingen aan kleven. Volgens hem is de pakkans voor verkeersovertredingen schrikbarend laag. Dit onderstreept de noodzaak van uitgebreidere handhavingsbevoegdheden om de verkeersveiligheid te verbeteren.

Snelheidscontroles met mobiele apparatuur
Momenteel is de handhaving van verkeersregels landelijk geregeld, met beperkte capaciteit en schaarse middelen. De G4 stelt voor om buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) uitgebreidere bevoegdheden te geven, zodat zij snelheidscontroles met mobiele apparatuur kunnen uitvoeren en voertuigen kunnen beboeten op basis van kenteken, zonder ze eerst te laten stoppen.
Daarnaast pleiten ze voor meer lokale flitspalen, waarvan de opbrengsten naar een plaatselijk verkeersveiligheidsfonds zouden gaan. Dit fonds zou worden gebruikt om onveilige straten, fietspaden en kruispunten aan te pakken, maar ook om de extra handhaving te financieren. Dit wordt voorgesteld als een maatregel om de stijgende trend in verkeersongevallen en gewonden tegen te gaan.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Seagate

Distri Company

Aritech

Suricat

SequriX

Videoguard

Wordt een partner