Beveiliging nieuws

Onze partners

NetworxConnect

Explicate

Service Centrale Nederland

GFT

Hikvision

Centurion

Uniview

SmartSD

CDVI

Akuvox

Milestone

i-Pro

OSEC

Kiwa

VBN

Crown Security Services

Masset Solutions

DZ Technologies

Seris

Bydemes

Regio Control Veldt

BHVcertificaat.online

ASIS

CSL

ARAS

VAIBS

Alarm Meldnet

Genetec

CardAccess

Seagate

2N

Multiwacht

IDIS

Bosch Security Systems

Ajax Systems

NIBHV

De Beveiligingsjurist

ASSA ABLOY

Unii

RoSecure

Connect Security

SMC Alarmcentrale

Brivo

HD Security

PG Security Systems

JMB Groep

EAL

Securitas

Dero Security Products

Paxton

HID

SOBA

VEB

VVNL

SmartCell

Hanwha Vision Europe

Eizo

ADI

VideoGuard

Nimo Dog Security

Sequrix

Paraat

Add Secure

Avigilon Alta

Nimo Drone Security

20face

Lobeco

Alphatronics

Gold-IP

Trigion

Traka ASSA ABLOY

Optex

Nenova

G4S

Eagle Eye Networks

Top Security

Oribi ID Solutions

Secusoft

Advancis

Handreikingen beveiliging buitenterreinen aangepast

11 januari 2023
Redactie
13:15

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld waarbij mede gekeken is naar de ervaringen in praktijk. Daarbij zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd, meldt het Verbond van Verzekeraars.

Met de betreffende handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor Mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum komen te vervallen.

Inbraak bedrijventerreinen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Seagate

Videoguard

Suricat

Wordt een partner