Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

PG Security Systems

Secusoft

SmartSD

IDIS

Aritech

ADI

G4S

Brivo

Optex

ASSA ABLOY

Milestone

Akuvox

HD Security

CDVI

ARAS

NIBHV

Traka ASSA ABLOY

2N

Distri Company

Seris

Oribi ID Solutions

Sequrix

VEB

SMC Alarmcentrale

CSL

BHVcertificaat.online

Trigion

HID

SOBA

Kidde Commercial

Paxton

Bosch Security Systems

Securitas

Multiwacht

Advancis

Add Secure

Network Optix

VAIBS

Service Centrale Nederland

Crown Security Services

ASIS

Centurion

VideoGuard

Gold-IP

i-Pro

EAL

Genetec

Eizo

Seagate

Kiwa

Hanwha Vision Europe

OSEC

Paraat

SmartCell

Lobeco

Hikvision

Regio Control Veldt

Masset

Dero Security Products

NetworxConnect

Avigilon Alta

Eagle Eye Networks

VVNL

Connect Security

Intrasec

VBN

MOBOTIX

Top Security

Alphatronics

Unii

Nenova

Ajax Systems

Bydemes

Alarm Meldnet

Uniview

Handreikingen beveiliging buitenterreinen aangepast

11 januari 2023
Redactie
13:15

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld waarbij mede gekeken is naar de ervaringen in praktijk. Daarbij zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd, meldt het Verbond van Verzekeraars.

Met de betreffende handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor Mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum komen te vervallen.

Inbraak bedrijventerreinen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Seagate

Distri Company

SequriX

Suricat

Artitech Kidde Commercial

Videoguard

Wordt een partner