Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Alphatronics

ASSA ABLOY

IDIS

Genetec

Hikvision

CardAccess

i-Pro

Multiwacht

Service Centrale Nederland

PG Security Systems

Paraat

SmartSD

CSL

Connect Security

Advancis

VideoGuard

Hanwha Vision Europe

Eizo

VAIBS

RoSecure

OSEC

VEB

Crown Security Services

De Beveiligingsjurist

Nimo Drone Security

EAL

Seris

2N

DZ Technologies

VVNL

SmartCell

Avigilon Alta

Nimo Dog Security

Eagle Eye Networks

Securitas

HID

20face

NIBHV

Unii

Ajax Systems

ASIS

Gold-IP

Bosch Security Systems

ADI

Seagate

Bydemes

Centurion

SMC Alarmcentrale

Oribi ID Solutions

Alarm Meldnet

NetworxConnect

Explicate

Regio Control Veldt

VBN

BHVcertificaat.online

Dero Security Products

Kiwa

JMB Groep

Sequrix

Uniview

ARAS

HD Security

Traka ASSA ABLOY

Optex

Add Secure

G4S

Brivo

GFT

Nenova

SOBA

Milestone

Top Security

CDVI

Akuvox

Masset Solutions

Secusoft

Trigion

Lobeco

Paxton

Handreikingen beveiliging buitenterreinen aangepast

11 januari 2023
Redactie
13:15

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld waarbij mede gekeken is naar de ervaringen in praktijk. Daarbij zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd, meldt het Verbond van Verzekeraars.

Met de betreffende handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor Mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum komen te vervallen.

Inbraak bedrijventerreinen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog 5

Premium partners

Seagate

Suricat

Videoguard

Wordt een partner