Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Bydemes

Top Security

Hanwha Vision Europe

Traka ASSA ABLOY

Sequrix

MPL

Seagate

HID

Multiwacht Security

VVNL

Teletek

OpenEye

SmartSD

SmartCell

Alarm Meldnet

Lobeco

Akuvox

ARAS

Trigion

Intrasec

CSL

Secusoft

G4S

Uniview

WBN Security

Bosch Security Systems

OSEC

Seris

MOBOTIX

Milestone

Ajax Systems

VBN

IDIS

Unii

VisionPlatform.ai

VEB

Crown Security Services

Nenova

Service Centrale Nederland

VGN Group

VAIBS

Paralax

Eizo

Network Optix

Aritech

Paraat

Van Dusseldorp Training

Synguard

VIGI

HD Security

Genetec

Add Secure

Kidde Commercial

Paxton

LUGN

SOBA

Eagle Eye Networks

Centurion

NIBHV

Optex

2N

i-Pro

Gold-IP

SMC Alarmcentrale

Alphatronics

ADI

Distri Company

Connect Security

Advancis

ASIS

Hikvision

ASSA ABLOY

CDVI

Regio Control Veldt

Brivo

Securitas

Masset

Handreikingen voor beveiliging van buitenterreinen aangepast

6 januari 2022
Redactie
15:24

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld. Daarbij is mede gekeken naar de ervaringen in praktijk. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0.

Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Met de handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum te laten vervallen.

Gratis handreikingen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven.  Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling van het CCV, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

SequriX

VIGI

Seagate

Suricat

Boon Edam

Distri Company

Artitech Kidde Commercial

Wordt een partner