Beveiliging nieuws

Onze partners

Unii

Paraat

Crown Security Services

20face

Dero Security Products

Gold-IP

ASSA ABLOY

VEB

VAIBS

Hanwha Vision Europe

Masset Solutions

NetworxConnect

PG Security Systems

Trigion

G4S

DZ Technologies

Sequrix

Kiwa

HID

Bosch Security Systems

IDIS

CardAccess

EAL

SOBA

Securitas

VVNL

Advancis

Milestone

SMC Alarmcentrale

Add Secure

Eagle Eye Networks

HD Security

Multiwacht

Hikvision

NIBHV

VBN

OSEC

ADI

Service Centrale Nederland

Avigilon Alta

2N

Ajax Systems

Nimo Drone Security

Bydemes

Regio Control Veldt

Nimo Dog Security

Oribi ID Solutions

Lobeco

Genetec

VideoGuard

Connect Security

JMB Groep

Optex

ARAS

CDVI

SmartCell

RoSecure

CSL

Seagate

GFT

Nenova

De Beveiligingsjurist

Traka ASSA ABLOY

ASIS

Uniview

SmartSD

Alarm Meldnet

Akuvox

Secusoft

i-Pro

Brivo

Explicate

Eizo

Alphatronics

Top Security

BHVcertificaat.online

Paxton

Centurion

Seris

Handreikingen voor beveiliging van buitenterreinen aangepast

6 januari 2022
Redactie
15:24

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld. Daarbij is mede gekeken naar de ervaringen in praktijk. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0.

Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Met de handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum te laten vervallen.

Gratis handreikingen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven.  Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling van het CCV, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog 4

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner