Beveiliging nieuws

Onze partners

Service Centrale Nederland

Traka ASSA ABLOY

Unii

Centurion

Sequrix

Add Secure

VVNL

SOBA

Brivo

Masset Solutions

Nenova

Secusoft

ASIS

Alarm Meldnet

Ajax Systems

De Beveiligingsjurist

GFT

Multiwacht

CSL

Nimo Dog Security

Kiwa

Regio Control Veldt

BHVcertificaat.online

Oribi ID Solutions

Securitas

ARAS

G4S

Avigilon Alta

RoSecure

NetworxConnect

Crown Security Services

VEB

Bosch Security Systems

i-Pro

Connect Security

CardAccess

Gold-IP

Lobeco

Advancis

20face

Hanwha Vision Europe

HD Security

OSEC

Seris

VideoGuard

Dero Security Products

Optex

VBN

Genetec

Akuvox

Alphatronics

Nimo Drone Security

2N

DZ Technologies

Eagle Eye Networks

Top Security

EAL

Uniview

JMB Groep

ASSA ABLOY

Paxton

Milestone

Trigion

VAIBS

Hikvision

SMC Alarmcentrale

ADI

SmartCell

Paraat

Eizo

Seagate

Explicate

Bydemes

IDIS

HID

SmartSD

NIBHV

PG Security Systems

CDVI

Lichte misdaad kan gemeld worden aan virtuele agent

16 oktober 2019
Redactie
09:00

Burgers en ondernemers uit inwoners van Rotterdam IJsselmonde en Zwolle kunnen tot en met november 2019 lichte misdaad en overlast melden aan de virtuele politieagent Wout. Het betreft hier een zogeheten chatbot, een geautomatiseerde gesprekspartner. Een eerdere proef met Wout verliep volgens de politie positief.

De politie verwacht dat Wout de drempel helpt te verlagen om overlast en lichte gevallen van onder andere cybercrime te melden. Ook kan de chatbot de melder voorzien van adviezen. Met deze nieuwe dienst speelt de politie in op de veranderende behoeften van mensen om contact op te nemen. Voorheen gebeurde dat vooral telefonisch of op het politiebureau, maar voor het melden van bijvoorbeeld geluidsoverlast blijken veel mensen dat een brug te ver te vinden. Voor relatief eenvoudige zaken willen mensen gemakkelijk en snel een melding kunnen doorgeven. De politie komt hierin tegemoet, omdat zij het ook belangrijk vindt om meldingen te ontvangen van minder zware zaken. Alleen op die manier blijft er goed zicht op de behoefte aan politiezorg.

Menselijke manier
Hoe meer meldingen Wout te verwerken krijgt, hoe beter hij zich ontwikkelt. De virtuele agent leert volgens de politie razendsnel en de verwachting is dat hij in de toekomst steeds ingewikkelder meldingen aan kan en melders op een ‘menselijke’ manier ‘te woord’ zal kunnen staan. Gedurende deze nieuwe proefperiode is het vooral van belang dat er zoveel mogelijk meldingen binnen komen via Wout. De virtuele politieagent is gedurende de proefperiode bereikbaar via www.politie.nl/wout. en geschikt voor het melden van geluidsoverlast, gijzelsoftware en helpdeskfraude.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Seagate

Videoguard

Wordt een partner