Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Bosch Security Systems

CSL

Add Secure

SmartSD

Sequrix

VIGI

Connect Security

ADI

Regio Control Veldt

Aritech

WBN Security

HD Security

Van Dusseldorp Training

Kidde Commercial

Alarm Meldnet

Genetec

Uniview

LUGN

HID

Distri Company

SMC Alarmcentrale

ARAS

Top Security

Brivo

Network Optix

ASSA ABLOY

Advancis

Gold-IP

Securitas

Hikvision

VGN Group

Bydemes

Traka ASSA ABLOY

MOBOTIX

VBN

OpenEye

VEB

Paralax

SmartCell

Alphatronics

Lobeco

Multiwacht Security

i-Pro

VVNL

CDVI

MPL

Teletek

IDIS

Trigion

Paraat

Milestone

NIBHV

Crown Security Services

Masset

Hanwha Vision Europe

SOBA

Seagate

Synguard

G4S

Intrasec

Eagle Eye Networks

VisionPlatform.ai

VAIBS

Secusoft

ASIS

Eizo

Akuvox

OSEC

Seris

Nenova

Ajax Systems

Unii

Centurion

Paxton

2N

Optex

Service Centrale Nederland

Lichte omzetdaling en winstherstel voor Facilicom

23 mei 2014
Redactie
14:15

In moeilijke marktomstandigheden heeft Facilicom Services Group uit Schiedam, het moederbedrijf van Trigion, in 2013 een winstgroei behaald van 52%. Met name doordat het concern vol inzette op het aanbieden van integrale dienstverlening, kostenbeheersing en operational excellence.

Omzet beveiligingsdienstenHiermee kwam de nettowinst uit op 22,2 miljoen euro. De concernomzet daalde opnieuw licht en kwam daarmee uit op 1,018 miljard euro (-2%). De omzet voor bewakings- en beveiligingsdiensten bedroeg ruim 315 miljoen euro.

Begin 2013 sprak Facilicom de verwachting uit, dat de marktomstandigheden uitdagend zouden blijven. Dit bleek ook het geval. Veel opdrachtgevers brengen het aantal vierkante meters kantoorruimte nog verder terug. Minder vierkante meters leiden automatisch tot minder vraag naar facilitaire diensten en daarmee tot doorgaande krimp en prijsconcurrentie. Ook de plannen vanuit de overheid om grote facilitaire contracten weer te gaan inbesteden, zet de markt verder onder druk. Facilicom verwacht dan ook voor 2014 een licht teruglopende omzet in de traditionele facilitaire markten.

We streven er echter naar om de omzet in 2014 te handhaven. Dat lijkt een bescheiden doel maar in een krimpende markt is dat wel degelijk een ambitie. Het op peil houden van de omzet kan in deze markt alleen door te investeren in het behoud van klanten. Door nog klantgerichter te worden en door tools in te zetten om de kwaliteit van de dienstverlening nog verder te verbeteren, kan de klanttevredenheid alleen maar toenemen en dat moet resulteren in een hogere retentiegraad’, vertelt Hans Gennissen, president-directeur van Facilicom Services Group in een toelichting op de jaarcijfers.

Omdat traditionele markten niet veel groeipotentieel meer hebben, concentreert Facilicom zich op nieuwe markten waarin het toegevoerde waarde kan bieden en waarin het wel groei kan realiseren. In 2013 is dan ook hard gewerkt aan het opzetten van een bedrijf dat zich richt op zorg en welzijn.

Link: Facilicom jaarverslag 2013

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Distri Company

Artitech Kidde Commercial

VIGI

Seagate

SequriX

Boon Edam

Suricat

Wordt een partner