Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Advancis

Teletek

VVNL

Optex

Network Optix

Connect Security

CSL

HID

VEB

Uniview

Top Security

Trigion

HD Security

Ajax Systems

MOBOTIX

Bydemes

Securitas

Aritech

CDVI

NIBHV

VGN Group

Hanwha Vision Europe

i-Pro

SmartCell

VisionPlatform.ai

Regio Control Veldt

SMC Alarmcentrale

Paxton

Intrasec

G4S

Multiwacht Security

2N

Secusoft

Crown Security Services

Akuvox

Seagate

LUGN

ASSA ABLOY

OpenEye

Masset

VIGI

WBN Security

Service Centrale Nederland

SmartSD

Eizo

Milestone

Hikvision

Alphatronics

ADI

Add Secure

ARAS

Traka ASSA ABLOY

OSEC

VAIBS

IDIS

Brivo

Synguard

Nenova

Sequrix

Paraat

Alarm Meldnet

VBN

Kidde Commercial

Centurion

ASIS

Bosch Security Systems

Gold-IP

Unii

Seris

Lobeco

Eagle Eye Networks

Genetec

MPL

SOBA

Distri Company

Paralax

Van Dusseldorp Training

Nationale Inbraakpreventie Weken tegen woninginbraak

23 september 2014
Redactie
10:24

Door middel van een publiciteitsoffensief van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW), zullen consumenten worden gestimuleerd om eens door de ogen van een inbreker naar hun woning te kijken. Het startschot hiervoor wordt gegeven op 3 november a.s. door minister Ivo Opstelten.

In de onlangs opgerichte stichting Nationale Inbraakpreventie Weken hebben commerciële partijen als Assa Abloy, De Raat Security Products, SecuProducts en Verisure elkaar gevonden om, samen met het Ministerie van Veiligheid en Justitie en het Verbond van Verzekeraars, huiseigenaren en huurders van woningen méér te interesseren voor het nemen van maatregelen tegen woninginbraak. De stichting heeft zich tevens ten doel gesteld om de vele initiatieven die al ontplooid worden op het gebied van inbraakpreventie te bundelen om zo een compleet platform te bieden aan de geïnteresseerde consument.

kerntrekkenDe commerciële partijen zijn van groot belang, omdat zij ervoor kunnen zorgen dat onder meer doe-het-zelfwinkels, sleutelspecialisten, beveiligingsbedrijven en ijzerwarenwinkels zich in de actieperiode extra laten gelden door bijvoorbeeld acties, aanbiedingen en kortingen op artikelen die inbraak en diefstal tegengaan. In het verleden is het bij geen enkele overheidscampagne mogelijk gebleken om de slag naar de winkels te maken. Verder zullen sociale media worden ingezet om zowel discussies te starten en te delen als de aandacht voor het voorkomen van inbraken te vergroten.

De stichting wil niet slechts wéér een initiatief zijn, maar daadwerkelijk iets toevoegen aan de actuele aandacht voor inbraakpreventie. Niet enkel door de inschakeling van winkels, maar ook door nauw samen te werken met overheidsinstanties, zoals het CCV (Centrum van Criminaliteitspreventie en Veiligheid), het PKVW (politie Keurmerk Veilig Wonen) en de politie. Ook wordt op dit moment een uitgebreid onderzoek gestart naar de grote emotionele gevolgen die een woninginbraak, ook vele maanden na de gepleegde inbraak, kan hebben op de bewoners.

Eerder verschenen: Steeds meer Nederlanders bang voor inbraak en Opstelten geeft startschot Buurtauto’s Stop Woninginbraken

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Suricat

SequriX

Distri Company

Seagate

Boon Edam

VIGI

Artitech Kidde Commercial

Wordt een partner