Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

NetworxConnect

SmartCell

VEB

VVNL

Nimo Dog Security

NIBHV

SOBA

Optex

2N

Bydemes

Alphatronics

RoSecure

ARAS

Seagate

BHVcertificaat.online

Sequrix

VideoGuard

HD Security

Explicate

20face

Kiwa

G4S

Akuvox

Lobeco

Hikvision

Brivo

Seris

SMC Alarmcentrale

ASIS

Crown Security Services

Add Secure

Alarm Meldnet

Paxton

Uniview

Eagle Eye Networks

VBN

EAL

Genetec

Top Security

De Beveiligingsjurist

Securitas

SmartSD

Centurion

JMB Groep

Nenova

Oribi ID Solutions

Traka ASSA ABLOY

DZ Technologies

Dero Security Products

Masset Solutions

Service Centrale Nederland

OSEC

Regio Control Veldt

Avigilon Alta

Bosch Security Systems

HID

CDVI

CardAccess

Secusoft

Paraat

VAIBS

Trigion

Ajax Systems

ASSA ABLOY

Unii

IDIS

GFT

ADI

PG Security Systems

Network Optix

Nimo Drone Security

Milestone

Advancis

i-Pro

Multiwacht

Gold-IP

CSL

Connect Security

Eizo

Hanwha Vision Europe

Nationale Inbraakpreventie Weken tegen woninginbraak

23 september 2014
Redactie
10:24

Door middel van een publiciteitsoffensief van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW), zullen consumenten worden gestimuleerd om eens door de ogen van een inbreker naar hun woning te kijken. Het startschot hiervoor wordt gegeven op 3 november a.s. door minister Ivo Opstelten.

In de onlangs opgerichte stichting Nationale Inbraakpreventie Weken hebben commerciële partijen als Assa Abloy, De Raat Security Products, SecuProducts en Verisure elkaar gevonden om, samen met het Ministerie van Veiligheid en Justitie en het Verbond van Verzekeraars, huiseigenaren en huurders van woningen méér te interesseren voor het nemen van maatregelen tegen woninginbraak. De stichting heeft zich tevens ten doel gesteld om de vele initiatieven die al ontplooid worden op het gebied van inbraakpreventie te bundelen om zo een compleet platform te bieden aan de geïnteresseerde consument.

kerntrekkenDe commerciële partijen zijn van groot belang, omdat zij ervoor kunnen zorgen dat onder meer doe-het-zelfwinkels, sleutelspecialisten, beveiligingsbedrijven en ijzerwarenwinkels zich in de actieperiode extra laten gelden door bijvoorbeeld acties, aanbiedingen en kortingen op artikelen die inbraak en diefstal tegengaan. In het verleden is het bij geen enkele overheidscampagne mogelijk gebleken om de slag naar de winkels te maken. Verder zullen sociale media worden ingezet om zowel discussies te starten en te delen als de aandacht voor het voorkomen van inbraken te vergroten.

De stichting wil niet slechts wéér een initiatief zijn, maar daadwerkelijk iets toevoegen aan de actuele aandacht voor inbraakpreventie. Niet enkel door de inschakeling van winkels, maar ook door nauw samen te werken met overheidsinstanties, zoals het CCV (Centrum van Criminaliteitspreventie en Veiligheid), het PKVW (Politie Keurmerk Veilig Wonen) en de politie. Ook wordt op dit moment een uitgebreid onderzoek gestart naar de grote emotionele gevolgen die een woninginbraak, ook vele maanden na de gepleegde inbraak, kan hebben op de bewoners.

Eerder verschenen: Steeds meer Nederlanders bang voor inbraak en Opstelten geeft startschot Buurtauto’s Stop Woninginbraken

Deel dit artikel via:

Vlog 11

Premium partners

Suricat

SequriX

Videoguard

Seagate

Wordt een partner