Beveiliging nieuws

Onze partners

Seagate

Masset Solutions

GFT

Hanwha Vision Europe

Dero Security Products

CDVI

De Beveiligingsjurist

Trigion

HD Security

CSL

Crown Security Services

EAL

Bydemes

Oribi ID Solutions

JMB Groep

Bosch Security Systems

Akuvox

Explicate

Unii

SMC Alarmcentrale

i-Pro

Top Security

Paraat

RoSecure

VVNL

MPL

Securitas

VideoGuard

Paxton

ADI

ASSA ABLOY

PG Security Systems

NIBHV

20face

Nimo Dog Security

BHVcertificaat.online

Multiwacht

Service Centrale Nederland

Alarm Meldnet

Genetec

ARAS

Brivo

Gold-IP

IDIS

VEB

CardAccess

Uniview

Regio Control Veldt

Kiwa

Seris

Traka ASSA ABLOY

Optex

HID

Milestone

Ajax Systems

Nenova

Avigilon Alta

SmartSD

SmartCell

Lobeco

DZ Technologies

ASIS

Eizo

G4S

VBN

Alphatronics

OSEC

Advancis

SOBA

Sequrix

NetworxConnect

Connect Security

VAIBS

2N

Add Secure

Eagle Eye Networks

Hikvision

Nimo Drone Security

Centurion

Secusoft

Nederlanders voelen zich onveilig op evenementen

28 januari 2013
Redactie
11:50

Nederlanders voelen zich onveilig op drukke evenementen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nationaal Crisiscentrum. Een kwart van de Nederlanders voelt zich niet veilig bij drukke evenementen en 1 op 8 Nederlanders mijdt drukke evenementen vanwege onveilig gevoel.

Politie te paardDe vorige meting in juni 2012 wees uit dat 1 op de 5 Nederlanders zich onveilig voelt op drukke evenementen, en dat 1 op de 10 Nederlanders deze evenementen daarom mijdt. Of dit een relatie heeft met de rellen op de zogenoemde ‘project X’-feesten afgelopen september is niet met zekerheid te zeggen, maar het is wel opvallend aldus de NCTV.

Het vertrouwen in de overheid als het gaat om informatievoorziening bij rampen blijft stabiel ten opzichte van juni 2012 met 61%. 79% Nederlanders denkt dat Nederlanders over het algemeen goed voorbereid zijn op een grote ramp. Dit is 4% minder dan in juni 2012. Wel is het aantal Nederlanders (44%) dat onlangs iets gehoord, gezien, of gelezen wat te doen bij een mogelijke grote ramp gestegen ten opzichte van de vorige meting (32%). Men verkrijgt deze informatie voornamelijk via de televisie en radio. Als Nederlanders op zoek gaan naar informatie over een ramp doet het grootste aantal (73%) dit via websites op het internet gevolgd door televisie (52%), en radio (43%).

De risico- en crisisbarometer is een meetinstrument waarmee de beleving van de Nederlanders over risico’s en dreigingen wordt gemeten. Onderzoeksbureau marketrespons bevraagt 2 keer per jaar duizend Nederlanders.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Seagate

Suricat

MPL

Videoguard

Wordt een partner