Beveiliging nieuws

Onze partners

Add Secure

Sequrix

Seris

Dero Security Products

Trigion

SOBA

ASIS

Traka ASSA ABLOY

Paraat

Multiwacht

Service Centrale Nederland

20face

i-Pro

EAL

IDIS

Hanwha Vision Europe

Bosch Security Systems

2N

Advancis

ASSA ABLOY

GFT

Hikvision

VBN

Seagate

Top Security

Ajax Systems

DZ Technologies

BHVcertificaat.online

HID

Uniview

Genetec

Unii

Masset Solutions

Optex

SMC Alarmcentrale

SmartSD

Alphatronics

Connect Security

Paxton

Centurion

NetworxConnect

Kiwa

ADI

Eagle Eye Networks

Nimo Dog Security

Bydemes

Oribi ID Solutions

JMB Groep

Alarm Meldnet

De Beveiligingsjurist

Milestone

Crown Security Services

Gold-IP

VAIBS

NIBHV

CSL

CardAccess

VEB

RoSecure

Akuvox

Eizo

Nenova

Regio Control Veldt

G4S

SmartCell

OSEC

Avigilon Alta

Explicate

ARAS

HD Security

VVNL

PG Security Systems

Lobeco

Brivo

Securitas

CDVI

VideoGuard

Nimo Drone Security

Secusoft

Nieuwe app helpt Rode Kruis bij registratie hulpvragen

13 juli 2023
Redactie
06:44

Vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis ontwikkelden een applicatie om op eenvoudige en laagdrempelige wijze hulpvragen tijdens een evenement digitaal te registreren. Deze applicatie wordt voor het eerst gebruikt op de EHBO-posten van de Zwarte Cross, waar meer dan 200.000 bezoekers worden verwacht.

Met de nieuwe app beschikken zowel het Rode Kruis als eventorganisatoren altijd over een actueel beeld van het aantal en de aard van de hulpvragen. Zo kunnen ze de hulpverlening sneller opschalen en tijdig maatregelen treffen als dat nodig is. De ‘hulpvraag registratie-app’ is ontwikkeld op basis van het high-performance low-codeplatform van OutSystems. Vrijwillige ontwikkelaars van het Nederlandse Rode Kruis Digital Innovation Team bouwden de app met hulp van Transfer Solutions, OutSystems en Deloitte. Deze partijen hebben belangeloos hun krachten gebundeld in een low-code Center of Excellence, dat nauw samenwerkt met het Rode Kruis.

Continu inzicht in status hulpvragen
Doorgaans verwerken vrijwilligers van het Rode Kruis de hulpvragen op papier. Hierbij gaat het om kleine lichamelijke ongemakken, zoals een vervelende snee in een vinger of een blaar, tot medische noodgevallen zoals onwelwordingen. Op een event als de Zwarte Cross gaat het al snel om duizenden registraties. Tijdens de komende editie worden essentiële metadata, zoals het soort letsel en de locatie waar men dit heeft opgelopen, in de nieuwe hulpvragen registratie-app ingevoerd. Zo krijgen het Rode Kruis en de festivalorganisatie inzicht in de drukte op verschillende posten en kunnen zij de beschikbare vrijwilligers optimaal inzetten. Op die manier worden festivalbezoekers zo snel als mogelijk geholpen, zodat ze kunnen genieten van de Zwarte Cross.
Daarnaast helpt het nieuwe registratiesysteem om snel informatie te delen met veiligheidsdiensten als de ambulance of brandweer. Als bijvoorbeeld duidelijk wordt dat veel mensen last hebben van de warmte, kan er besloten worden op meer punten water uit te delen.

Low-code Center of Excellence
Een van de Rode Kruis-vrijwilligers is Wim Soutendijk, in het dagelijks leven teamleader backoffice development. Hij hoefde niet lang na te denken toen de vrijwilligersoproep voor het Rode Kruis Digital Innovation Team kwam. “Ik heb ervaring met het ontwikkelen van een registratie-applicatie, dus wilde ik graag meebouwen aan de app voor het rapporteren van hulpvragen. Via het Center of Excellence (CoE) heb ik met andere developers een training gevolgd en zo zijn we nu gecertificeerde OutSystems developers. Met dit low-code platform kunnen we snel, gericht en laagdrempelig nieuwe applicaties bouwen. Dat is fijn, omdat je het toch naast je baan doet.”

Rode Kruis richt zich op innovatie
Jan Veldhuis, Informatiemanager bij het Rode Kruis en verantwoordelijk voor het OutSystems CoE, roemt tevens het intuïtieve karakter van het low-code ontwikkelplatform. “Iedere medewerker in het veld kan hiermee werken. Welke smartphone je ook hebt. Daar komt bij dat apps eenvoudig aangepast kunnen worden, je kan de app dus continu verbeteren.”
“Het Rode Kruis staat altijd open voor nieuwe ontwikkelaars”, vervolgt Veldhuis. “Onze vrijwilligers prikken niet alleen blaren door, ze bouwen ook apps. We zijn blij met de ondersteuning van OutSystems en de andere partijen in het Center of Excellence, zodat we gericht applicaties kunnen ontwikkelen die waarde toevoegen aan al onze mensen in het veld.”

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner