Beveiliging nieuws

Onze partners

VBN

Unii

Crown Security Services

ADI

Sequrix

CDVI

VideoGuard

Lobeco

RoSecure

SOBA

OSEC

Alphatronics

MPL

SmartSD

HD Security

Top Security

Milestone

Oribi ID Solutions

G4S

Eizo

Trigion

Bosch Security Systems

Paraat

Securitas

Dero Security Products

Advancis

Gold-IP

SMC Alarmcentrale

BHVcertificaat.online

20face

Akuvox

Paxton

Explicate

DZ Technologies

Regio Control Veldt

Traka ASSA ABLOY

ARAS

Eagle Eye Networks

Masset Solutions

EAL

Kiwa

Hanwha Vision Europe

Centurion

Secusoft

HID

Seagate

Seris

CardAccess

CSL

Service Centrale Nederland

JMB Groep

Uniview

Bydemes

Connect Security

VVNL

ASIS

i-Pro

Nimo Dog Security

IDIS

Hikvision

Nenova

SmartCell

PG Security Systems

Optex

Alarm Meldnet

Multiwacht

VAIBS

Genetec

Add Secure

NetworxConnect

GFT

Ajax Systems

Avigilon Alta

Nimo Drone Security

Dahua

Brivo

2N

ASSA ABLOY

VEB

De Beveiligingsjurist

NIBHV

Handreikingen beveiliging buitenterreinen aangepast

11 januari 2023
Redactie
13:15

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld waarbij mede gekeken is naar de ervaringen in praktijk. Daarbij zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd, meldt het Verbond van Verzekeraars.

Met de betreffende handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor Mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum komen te vervallen.

Inbraak bedrijventerreinen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Seagate

MPL

Videoguard

Suricat

Wordt een partner