Beveiliging nieuws

Onze partners

Alphatronics

Connect Security

Explicate

SmartCell

Dero Security Products

G4S

SMC Alarmcentrale

CDVI

Ajax Systems

HD Security

MPL

Centurion

VEB

IDIS

Dahua

Nenova

BHVcertificaat.online

Avigilon Alta

JMB Groep

GFT

Bydemes

VAIBS

Sequrix

ADI

Regio Control Veldt

Unii

Nimo Drone Security

HID

SmartSD

CSL

ARAS

Hikvision

Akuvox

Uniview

2N

Securitas

ASSA ABLOY

VBN

Secusoft

Hanwha Vision Europe

20face

ASIS

Paraat

Multiwacht

VideoGuard

Genetec

Traka ASSA ABLOY

Brivo

Seagate

Add Secure

RoSecure

Optex

OSEC

Eagle Eye Networks

EAL

VVNL

Lobeco

De Beveiligingsjurist

CardAccess

Alarm Meldnet

NetworxConnect

SOBA

DZ Technologies

Crown Security Services

PG Security Systems

Milestone

Oribi ID Solutions

NIBHV

Eizo

Paxton

i-Pro

Seris

Kiwa

Bosch Security Systems

Service Centrale Nederland

Trigion

Top Security

Masset Solutions

Nimo Dog Security

Gold-IP

Advancis

Handreikingen voor beveiliging van buitenterreinen aangepast

6 januari 2022
Redactie
15:24

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld. Daarbij is mede gekeken naar de ervaringen in praktijk. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0.

Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Met de handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum te laten vervallen.

Gratis handreikingen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven.  Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling van het CCV, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Videoguard

MPL

Seagate

Suricat

Wordt een partner