Beveiliging nieuws

Onze partners

Brivo

VBN

2N

RoSecure

Milestone

Seagate

Trigion

Akuvox

De Beveiligingsjurist

HD Security

i-Pro

Nenova

ASSA ABLOY

Gold-IP

DZ Technologies

Eizo

20face

Koninklijke Oosterberg

VVNL

Hanwha Vision Europe

Nimo Dog Security

Regio Control Veldt

Avigilon Alta

Ajax Systems

Traka ASSA ABLOY

Kiwa

JMB Groep

MPL

Advancis

Optex

Service Centrale Nederland

Connect Security

VAIBS

NIBHV

Securitas

Explicate

Crown Security Services

Eagle Eye Networks

CSL

G4S

Top Security

ARAS

CDVI

Add Secure

Alphatronics

ASIS

Bosch Security Systems

SMC Alarmcentrale

Unii

Multiwacht

IDIS

NetworxConnect

Lobeco

Alarm Meldnet

SOBA

CardAccess

Genetec

BHVcertificaat.online

Bydemes

GFT

Seris

Oribi ID Solutions

ADI

Paraat

VideoGuard

Secusoft

Paxton

Dahua

HID

Uniview

OSEC

Hikvision

PG Security Systems

Centurion

Masset Solutions

VEB

Dero Security Products

SmartCell

Nimo Drone Security

Sequrix

EAL

SmartSD

Lichte misdaad kan gemeld worden aan virtuele agent

16 oktober 2019
Redactie
09:00

Burgers en ondernemers uit inwoners van Rotterdam IJsselmonde en Zwolle kunnen tot en met november 2019 lichte misdaad en overlast melden aan de virtuele politieagent Wout. Het betreft hier een zogeheten chatbot, een geautomatiseerde gesprekspartner. Een eerdere proef met Wout verliep volgens de politie positief.

De politie verwacht dat Wout de drempel helpt te verlagen om overlast en lichte gevallen van onder andere cybercrime te melden. Ook kan de chatbot de melder voorzien van adviezen. Met deze nieuwe dienst speelt de politie in op de veranderende behoeften van mensen om contact op te nemen. Voorheen gebeurde dat vooral telefonisch of op het politiebureau, maar voor het melden van bijvoorbeeld geluidsoverlast blijken veel mensen dat een brug te ver te vinden. Voor relatief eenvoudige zaken willen mensen gemakkelijk en snel een melding kunnen doorgeven. De politie komt hierin tegemoet, omdat zij het ook belangrijk vindt om meldingen te ontvangen van minder zware zaken. Alleen op die manier blijft er goed zicht op de behoefte aan politiezorg.

Menselijke manier
Hoe meer meldingen Wout te verwerken krijgt, hoe beter hij zich ontwikkelt. De virtuele agent leert volgens de politie razendsnel en de verwachting is dat hij in de toekomst steeds ingewikkelder meldingen aan kan en melders op een ‘menselijke’ manier ‘te woord’ zal kunnen staan. Gedurende deze nieuwe proefperiode is het vooral van belang dat er zoveel mogelijk meldingen binnen komen via Wout. De virtuele politieagent is gedurende de proefperiode bereikbaar via www.politie.nl/wout. en geschikt voor het melden van geluidsoverlast, gijzelsoftware en helpdeskfraude.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

MPL

Videoguard

Seagate

Suricat

Wordt een partner