Beveiliging nieuws

Onze partners

Eizo

SMC Alarmcentrale

ASIS

Sequrix

Kiwa

Uniview

MPL

SmartCell

EAL

Connect Security

JMB Groep

Alphatronics

Eagle Eye Networks

G4S

De Beveiligingsjurist

Gold-IP

Paxton

Hanwha Vision Europe

Seagate

Bydemes

Crown Security Services

CSL

Milestone

Securitas

IDIS

HID

Paraat

SmartSD

Advancis

Hikvision

Genetec

Unii

Masset Solutions

GFT

CDVI

Dero Security Products

Regio Control Veldt

Multiwacht

Traka ASSA ABLOY

VVNL

Akuvox

2N

Brivo

Secusoft

ASSA ABLOY

Oribi ID Solutions

Lobeco

Centurion

ARAS

Nimo Drone Security

Add Secure

DZ Technologies

Service Centrale Nederland

Top Security

OSEC

Alarm Meldnet

VBN

HD Security

PG Security Systems

NIBHV

Explicate

VAIBS

Dahua

ADI

Optex

Seris

BHVcertificaat.online

Trigion

Avigilon Alta

SOBA

Ajax Systems

Bosch Security Systems

RoSecure

20face

VideoGuard

i-Pro

Nenova

Nimo Dog Security

CardAccess

VEB

NetworxConnect

NS en ProRail lijden tientallen miljoenen schade door vandalen

22 januari 2018
Redactie
06:33

NS en ProRail luiden de alarmklok vanwege de enorme schade die vandalen aanrichten. Alleen al het verwijderen van graffiti kost NS vier miljoen euro per jaar. Dit meldt De Telegraaf vandaag. Ernstiger is nog de levensgevaarlijke gewoonte van vandalen om voorwerpen op de rails te leggen, waardoor treinen kunnen ontsporen.

Vandalisme kost de spoorwegen jaarlijks tientallen miljoenen euro’s, schrijft De Telegraaf. Volgens NS wordt het een steeds groter probleem. Ook ProRail klaagt hierover. Regelmatig worden winkelwagentjes, verkeersborden, bakstenen, lantaarnpalen, fietsen en zelfs surfplanken door vandalen op het spoor gelegd. Dat zorgt voor levensgevaarlijke situaties en levert een enorme schade op. Ook stijgt hierdoor het aantal vertragingen. In 2016 gebeurde dat 608 keer. In 2017 eindigde de teller op 648.

Levensgevaarlijk
Woordvoerder Jaap Eikelboom van ProRail: “De stijging verbaast ons, omdat we juist al extra preventieve maatregelen hebben getroffen. We sturen vaker boa’s naar plaatsen waar regelmatig vandalisme plaatsvindt en op alle grote en middelgrote stations zijn camera’s geïnstalleerd om toezicht te houden. Langs het spoor wordt bovendien gebruik gemaakt van slimme camera’s en honderd mobiele camera’s om vandalen te betrappen. Nederland telt echter meer dan 7000 kilometer aan spoor. Dat maakt het onmogelijk om alles 24 uur per dag in de gaten te houden. Het meest maakt Eikelboom zich zorgen over vandalen die overwegbomen en seinpalen saboteren. Dat levert levensgevaarlijke situaties op.

 

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Videoguard

Seagate

Suricat

MPL

Wordt een partner