Beveiliging nieuws

Onze partners

Paraat

Brivo

Lobeco

DZ Technologies

VBN

Gold-IP

2N

Optex

CSL

Hikvision

Oribi ID Solutions

Explicate

Akuvox

Paxton

Bydemes

Seris

RoSecure

ADI

ARAS

VEB

Alarm Meldnet

Service Centrale Nederland

SmartSD

Regio Control Veldt

Bosch Security Systems

SMC Alarmcentrale

ASSA ABLOY

Secusoft

Advancis

Trigion

VVNL

Nimo Drone Security

CardAccess

Dahua

BHVcertificaat.online

NetworxConnect

Uniview

Securitas

IDIS

Ajax Systems

EAL

PG Security Systems

Centurion

Eizo

Kiwa

Traka ASSA ABLOY

Dero Security Products

20face

Seagate

Milestone

Unii

Connect Security

Avigilon Alta

VideoGuard

HID

Alphatronics

SmartCell

Masset Solutions

SOBA

Crown Security Services

Add Secure

G4S

i-Pro

Top Security

De Beveiligingsjurist

CDVI

Nimo Dog Security

HD Security

Hanwha Vision Europe

ASIS

GFT

Genetec

Eagle Eye Networks

Nenova

Sequrix

JMB Groep

NIBHV

Multiwacht

VAIBS

OSEC

MPL

Schiphol zoekt systeem voor betere inzet beveiligers

8 mei 2017
Redactie
05:45

Volgens ‘Up in the Sky’ is Schiphol op zoek naar een systeem dat helpt bij het plannen van de inzet van beveiligers. Hiervoor is in april een openbare marktconsultatie uitgeschreven. Het systeem is hard nodig, wegens de toenemende klachten over wachtrijen.

Niet alleen passagiers die urenlang moeten wachten zijn boos op Schiphol. Ook de luchtvaartmaatschappijen, met de KLM voorop, hebben aangegeven dat de huidige situatie niet langer acceptabel is. Volgens Schiphol is er voldoende capaciteit, maar wordt die niet optimaal benut. Daarom is men op zoek naar een oplossing daarvoor. Bedrijven die hierover ideeën hebben kunnen zich tot 16 mei bekendmaken bij de luchthaven. Het te leveren systeem moet inzicht geven in het benodigde aantal securitylanes, inclusief personele bezetting. Ook moet het de passagiersstromen in kaart kunnen brengen. Verder wil Schiphol inzicht krijgen in de verwachte wachttijden, de productiviteit en kosten. Daarnaast moet het de benodigde hoeveelheid beveiligers berekenen voor personeelsingangen, bagagescreening en ad hoc-beveiliging bij bouwwerkzaamheden. Verder wil Schiphol graag van bedrijven horen hoe hun oplossing voor de planning van beveiligers in het totaalplaatje van het management van luchthavenpersoneel past.

55 lanes
Sinds 2015 werkt Schiphol met gecentraliseerde controle van passagiers en handbagage in plaats van controle bij de gates. Dit had moeten zorgen voor een snellere doorstroming van passagiers. Vooral tijdens de afgelopen meivakantie werd duidelijk dat dit doel tot nu toe niet bereikt is. Ook de tijdelijke extra vertrekhal met zes security lanes hielp niet voldoende. Daarnaast heeft Schiphol vijftien lanes in vertrekhal 1, dertien in hal 2, veertien in hal 3 en vijf in hal 4. Op piekmomenten zouden volgens de luchthaven alle lanes in bedrijf zijn.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Seagate

MPL

Suricat

Videoguard

Wordt een partner