Beveiliging nieuws

Onze partners

Bosch Security Systems

ARAS

G4S

De Beveiligingsjurist

20face

Crown Security Services

Kiwa

DZ Technologies

SOBA

Regio Control Veldt

Lobeco

Alarm Meldnet

Service Centrale Nederland

Explicate

Top Security

Alphatronics

ASIS

PG Security Systems

GFT

Hanwha Vision Europe

Avigilon Alta

Uniview

HID

Seagate

Secusoft

Masset Solutions

Genetec

Milestone

VVNL

Oribi ID Solutions

Ajax Systems

RoSecure

Hikvision

EAL

i-Pro

Bydemes

SMC Alarmcentrale

OSEC

BHVcertificaat.online

Securitas

CSL

2N

Eagle Eye Networks

Akuvox

Nimo Dog Security

HD Security

VideoGuard

VAIBS

Traka ASSA ABLOY

Multiwacht

Unii

Eizo

Sequrix

NetworxConnect

NIBHV

Nenova

ADI

Add Secure

Paxton

ASSA ABLOY

Optex

Dahua

Centurion

SmartSD

JMB Groep

CardAccess

MPL

Dero Security Products

SmartCell

Paraat

CDVI

IDIS

Seris

Advancis

VEB

Trigion

Nimo Drone Security

Connect Security

Brivo

VBN

Gold-IP

‘Stil alarm’ voor NS-reizigers al 232 keer gebruikt

26 mei 2020
Redactie
06:19

De door NS geboden mogelijkheid om via WhatsApp ‘stil alarm’ te slaan is sinds de invoering op 30 april al 232 keer gebruikt, meldt De Telegraaf. Volgens de krant bijzonder, omdat relatief weinig ruchtbaarheid is gegeven aan de nieuwe dienstverlening en nog geen tiende deel van het normale aantal reizigers de trein pakt.

Volgens de NS is vanwege de coronamaatregelen het persoonlijk contact met bijvoorbeeld de hoofdconducteur minder vanzelfsprekend geworden. Om reizigers toch op een makkelijke manier in staat te stellen het personeel te waarschuwen, kan via 0613181318 een WhatsApp of sms worden gestuurd met daarin informatie over de betreffende trein en de geconstateerde situatie. Het bericht gaat rechtstreeks naar de meldkamer. Na enkele succesvolle regionale proeven, is deze dienstverlening op 30 april landelijk ingevoerd.

Maatwerk
In de meldkamer wordt per situatie bekeken welke opvolging nodig is. Soms is het al voldoende als een reiziger zich gehoord voelt. Als het gaat om een melding waarbij directe ondersteuning gewenst is, zal assistentie ingeroepen worden van een flexibel Veiligheid & Service-team of de politie. In andere situaties kan contact gelegd worden met de conducteur. De conducteur kan dan bijvoorbeeld besluiten om de overlastgevers aan te spreken of om assistentie in te roepen van Veiligheid & Service op het eerstvolgende station. Tot nu toe had 10 procent van de meldingen betrekking op reizigers die de coronamaatregelen aan hun laars lapten. Elke melding is en blijft maatwerk, aldus NS. De dienstverlening is niet bedoeld voor noodgevallen, zoals brand of geweld. Bij ernstige situaties luidt het advies om direct 112 te bellen.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Seagate

Suricat

MPL

Videoguard

Wordt een partner