Beveiliging nieuws

Onze partners

Kiwa

JMB Groep

Sequrix

OSEC

ASIS

Lobeco

Centurion

EAL

MPL

Genetec

Nimo Drone Security

VideoGuard

Eagle Eye Networks

GFT

i-Pro

Dahua

Bosch Security Systems

NIBHV

BHVcertificaat.online

Advancis

RoSecure

Brivo

Oribi ID Solutions

Bydemes

ARAS

SOBA

SMC Alarmcentrale

Securitas

VAIBS

Trigion

CSL

HID

Milestone

VBN

SmartSD

Crown Security Services

Masset Solutions

VEB

NetworxConnect

Gold-IP

Traka ASSA ABLOY

Unii

Dero Security Products

Top Security

PG Security Systems

Add Secure

Alarm Meldnet

Seagate

ASSA ABLOY

Multiwacht

CDVI

IDIS

20face

Regio Control Veldt

Hanwha Vision Europe

Service Centrale Nederland

Optex

SmartCell

ADI

Nenova

Akuvox

Paraat

2N

Eizo

VVNL

Nimo Dog Security

Avigilon Alta

Uniview

Ajax Systems

Seris

Explicate

HD Security

Paxton

G4S

CardAccess

DZ Technologies

Secusoft

Hikvision

Alphatronics

De Beveiligingsjurist

Connect Security

NS en ProRail lijden tientallen miljoenen schade door vandalen

22 januari 2018
Redactie
06:33

NS en ProRail luiden de alarmklok vanwege de enorme schade die vandalen aanrichten. Alleen al het verwijderen van graffiti kost NS vier miljoen euro per jaar. Dit meldt De Telegraaf vandaag. Ernstiger is nog de levensgevaarlijke gewoonte van vandalen om voorwerpen op de rails te leggen, waardoor treinen kunnen ontsporen.

Vandalisme kost de spoorwegen jaarlijks tientallen miljoenen euro’s, schrijft De Telegraaf. Volgens NS wordt het een steeds groter probleem. Ook ProRail klaagt hierover. Regelmatig worden winkelwagentjes, verkeersborden, bakstenen, lantaarnpalen, fietsen en zelfs surfplanken door vandalen op het spoor gelegd. Dat zorgt voor levensgevaarlijke situaties en levert een enorme schade op. Ook stijgt hierdoor het aantal vertragingen. In 2016 gebeurde dat 608 keer. In 2017 eindigde de teller op 648.

Levensgevaarlijk
Woordvoerder Jaap Eikelboom van ProRail: “De stijging verbaast ons, omdat we juist al extra preventieve maatregelen hebben getroffen. We sturen vaker boa’s naar plaatsen waar regelmatig vandalisme plaatsvindt en op alle grote en middelgrote stations zijn camera’s geïnstalleerd om toezicht te houden. Langs het spoor wordt bovendien gebruik gemaakt van slimme camera’s en honderd mobiele camera’s om vandalen te betrappen. Nederland telt echter meer dan 7000 kilometer aan spoor. Dat maakt het onmogelijk om alles 24 uur per dag in de gaten te houden. Het meest maakt Eikelboom zich zorgen over vandalen die overwegbomen en seinpalen saboteren. Dat levert levensgevaarlijke situaties op.

 

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Seagate

MPL

Suricat

Videoguard

Wordt een partner